گزارش یورونیوز از واکنش آسیب دیدگان انفجارهای کابل به دو حمله انتحاری

گزارش یورونیوز از واکنش آسیب دیدگان انفجارهای کابل به دو حمله انتحاری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مسعود ایمانی، خبرنگار یورونیوز در کابل با خانواده شماری از قربانیان انفجارهای روز دوشنبه و خبرنگارانی که همکاران خود را از دست داده اند، گفتگو کرده است.

آگهی

دو انفجار انتحاری در کابل، پایتخت افغانستان روز دوشنبه جان دستکم ۲۵ نفر را گرفت.

هدف یکی از این انفجارها خبرنگارانی بودند که برای پوشش خبری انفجار اول به محل وقوع آن رفته بودند. هر چند تهدید و ارعاب و گروگانگیری خبرنگاران در افغانستان بی سابقه نیست اما این اولین بار است که هشت خبرنگار در یک حمله انتحاری کشته می شوند.

اولین مهاجم انتحاری روز دوشنبه یک موتورسیکلت را منفجر کرد. مهاجم دوم که تحت عنوان خبرنگار در محل حضور یافته بود خود را در میان خبرنگاران منفجر کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مسعود ایمانی، خبرنگار یورونیوز در کابل با خانواده شماری از قربانیان انفجارهای روز دوشنبه و خبرنگارانی که همکاران خود را از دست داده اند، گفتگو کرده است. آنها دولت افغانستان، قدرت های جهانی و کشورهای منطقه را مسئول ناامنی در افغانستان و موج پی در پی حملات انتحاری در این کشور معرفی می کنند.

یکی از آسیب دیدگان از عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان و اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور به عنوان مسئول ناامنی یاد می کند.

مادر یکی از مجروحان این حادثه نیز می گوید اطلاعی از بیمارستانی که پسرش در آن بستری شده است، ندارد. یکی از خبرنگاران نیز می گوید هنگام وقوع انفجار دوم در حال گفتگوی تلفنی با یکی از همکارانش بوده اما به دنبال وقوع انفجار دوم تماس قطع شده است.

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان انفجارهای داعش در کابل به ۲۵ نفر رسید

**

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله انتحاری ۱۰ ثور در کابل؛ خبرسازانی که خود خبر شدند

گوترش می‌گوید طالبان شرط‌هایی «غیرقابل قبول» برای شرکت در نشست دوحه تعیین کرده بود

سازمان ملل در آستانه نشست دوحه: طالبان زنان را می‌هراسانند؛ امارت اسلامی: زنان ضعیف‌تر از مردانند