ترامپ: حرف‌های نخست وزیر اسرائیل در باره برنامه هسته ای ایران درست بود

سخنان دونالد ترامپ در باره برنامه هسته ای ایران
سخنان دونالد ترامپ در باره برنامه هسته ای ایران
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا خروج از توافقنامه هسته ای پیامی منفی برای پیونگ یانگ به همراه نخواهد داشت؟ گفت: «این توافق هفت سال دیگر اعتباری ندارد و هیچ مانعی پیش روی ایران برای پیشرفت در تولید سلاح هسته ای نخواهد بود.»

آگهی

دونالد ترامپ ضمن اعلام آمادگی برای مذاکره در باره یک توافقنامه هسته ای جدید با تهران تاکید کرد خروج از برجام هیچگونه تاثیر منفی بر مذاکرات هسته ای با کره شمالی نخواهد گذاشت.

رئیس جمهوری آمریکا که روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری سخن می گفت در پاسخ به این پرسش که آیا خروج از توافقنامه هسته ای پیامی منفی برای پیونگ یانگ به همراه نخواهد داشت؟ گفت: «این توافق هفت سال دیگر اعتباری ندارد و هیچ مانعی پیش روی ایران برای پیشرفت در تولید سلاح هسته ای نخواهد بود.»

آقای ترامپ همچنین با امتناع از دادن پاسخ روشن به سوالی در باره احتمال خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای پیش از دوازدهم ماه مه/ بیست و دوم اردیبهشت، تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که «خواهیم دید که چه پیش می آید.»

رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پس از ادعاهای مطرح شده توسط بنیامین نتانیاهو مبنی بر «مخفی کاری ایران در تولید سلاح هسته ای» ضمن تایید و استناد به این سخنان بار دیگر مخالفت خود را با اساس توافقنامه هسته ای ایران اعلام کرد و گفت: «این توافق راه حلی پذیرفتنی محسوب نمی شود. این توافق به معنی آن نیست که آنها (مقامات ایرانی) بیکار نشسته اند، آنها در حال ساخت و پرتاب موشک هستند.»

بنیامین نتاینیاهو عصر دوشنبه در جریان یک کنفرانس خبری که در محل وزارت دفاع اسرائیل برگزار شد ادعا کرد ایران تحت دو پروژه مخفی موسوم به «عماد» و «سپند» به صورت محرمانه برنامه هسته ای خود را پیش برده و اقدام به فریب جهانیان کرده است.

بیشتر بخوانید: نخست وزیر اسرائیل: ایران برنامه مخفیانه برای تولید سلاح هسته‌ای دارد

از سوی دیگر خبرگزاری ها از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی اش خبر دادند.

به گزارش رویترز سوریه و ایران دو محور اصلی گفتگوهای روسای جمهوری آمریکا و فرانسه بوده است. کاخ سفید اعلام کرده است که دو طرف همچنان در حال مذاکرات فشرده برای تصمیم گیری در خصوص آینده توافقنامه هسته ای ایران هستند که سال ۲۰۱۵ از سوی ایران و پنج قدرت جهانی به امضا رسید.

این درحالیست که کاخ ریاست جمهوری فرانسه، الیزه شامگاه یکشنبه از توافق پاریس و تهران برای حفظ برجام خبر داده بود. پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران نیز در گزارشی اعلام کرد حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی اش بر غیر قابل مذاکره بودن «برجام و هر موضوع دیگری به بهانۀ آن» تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مقام اسرائیلی: ترامپ از زمان انتشار اسناد اسرائیل درباره ایران با خبر بود

مایک پمپئو مدارک مورد استناد نتانیاهو علیه ایران را معتبر خواند

تهران بیانیه قدرت‌های اروپایی در محکومیت پرتاب موشک ماهواره‌بر «قائم۱۰۰» را «مداخله‌جویانه» خواند