بیست و سه غیرنظامی در بمباران روستایی در شمال شرق سوریه کشته شدند

عکس تزئینی از حومه دمشق
عکس تزئینی از حومه دمشق
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با توجه به نزدیکی این منطقه به مرز عراق هنوز مشخص نیست که حملات هوایی روز دوشنبه از سوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا صورت گرفته یا نیروهای نظامی عراق.

آگهی

دست کم بیست و سه غیرنظامی در جریان حمله هوایی به یک روستای تحت کنترل داعش در شمال شرق سوریه کشته شده اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است با اعلام این خبر تصریح کرد که این عملیات هوایی روز دوشنبه مواضعی در روستای القصر از توابع استان حسکه را هدف قرار داده است.

با توجه به نزدیکی این منطقه به مرز عراق هنوز مشخص نیست که حملات هوایی روز دوشنبه از سوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا صورت گرفته یا نیروهای نظامی عراق منشا آن بوده اند.

عبدالرحمن رامی، رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است که در میان قربانیان این حملات شش زن و چندین فرد کهنسال وجود دارد.

حملات هوایی به شهرستان حسکه در حالی صورت می گیرد که پیش‌تر، واحدهای نیروی هوایی ارتش عراق روز نوزدهم آوریل در جریان عملیاتی مرگبار یک «گردهم آیی بزرگ» از عناصر وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش را در استان دیر الزور واقع در همین منطقه هدف قرار داده بودند.

بیشتر بخوانید: هواپیماهای عراقی خاک سوریه را بمباران کردند

گروه داعش تقریبا کلیه مناطقی را که از سال ۲۰۱۴ در سوریه و عراق تحت کنترل خود داشت، از دست داده و اینک تنها کنترل پنج درصد از خاک سوریه در اختیار دارد.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه؛ دست کم دو کشته در پی انفجارهای همزمان در دمشق

محاصره داعش در دیرالزور تنگتر شد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند