افزایش شمار مصدومان زمین‌لرزه کهگیلویه و بویراحمد و ریزش تدریجی ارتفاعات دنا

ریزش کوه در جاده‌های منتهی به یاسوج در اثر زمین‌لرزه
ریزش کوه در جاده‌های منتهی به یاسوج در اثر زمین‌لرزه
نگارش از Amirbehnam MASOUMI
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته مسئولاندر پی زمین‌لرزه ۵/۲ ریشتری در نزدیکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل ریزش تدریجی ارتفاعات دنا احتمال کشته و مصدوم شدن عشایر، مردم و کوهنوردان وجود دارد.

آگهی

زلزله‌ای به بزرگی ۵/۲ ریشتر صبح روز چهارشنبه «سی‌سخت» در نزدیکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر در پی این زمین‌لرزه که در ۱۹ کیلومتری یاسوج و ۱۰ کیلومتری «سی‌سخت» رخ داده است، مصدوم شده‌اند و بیشتر شمار مصدومان در روستاهای «گنجه ای» و «ده برآفتاب» بوده است.  

به گزارش رسانه‌های ایران شدت این زمین لرزه به حدی بود که باعث ترس و هراس مردم یاسوج شد و خطوط تلفن همراه در این شهر و برخی مناطق دیگر استان را با اختلال مواجه کرد.

مدیر جمعیت هلال احمر استان با هشدار نسبت به ریزش تدریجی ارتفاعات دنا از احتمال کشته و مصدوم شدن عشایر، مردم محلی و کوهنوردان خبر داد و از مردم و عشایر خواست تا از نزدیک شدن به ارتفاعات تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. 

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که بیشتر مصدومان در هنگام پناه گرفتن به هنگام زلزله مجروح شده‌اند. وی مردم را دعوت به آرامش کرد و با بیان اینکه «برخی افراد سودجو از طریق پیامک و بلندگو مردم را به مکان های امن دعوت می کنند»، از مردم خواست به این شایعات اعتنا نکنند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور ۶۴ نفر از مجروحان این زلزله به بیمارستان بهشتی یاسوج، ۱۱ نفر به بیمارستان تامین اجتماعی و یک نفر به بیمارستان سجاد این شهر منتقل شده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

به گزارش ایلنا به نقل از مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ایران، ۵ تن از مصدومان برای جراحی به اتاق عمل بیمارستان بهشتی یاسوج انتقال یافتند، ۳۹ نفر با دریافت خدمات سرپایی درمانی ترخیص و ۳۷ نفر همچنان تحت نظر پزشکان هستند.

به گزارش ایسنا به دلیل کوهستانی بودن برخی مناطق، ارزیابی در مناطق عشایر نشین «تنگه گنجه‌ای» همچنان ادامه دارد و به گفته شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات ایران، این سازمان در پی این زمین‌لرزه، هفت روستای اصفهان و ۸ روستا در کهگیلویه و بویر احمد را ارزیابی کرده و تیم‌های امداد و نجات به این دو استان اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فرماندار بویر احمد در گفتگو با خبرگزاری ایرنا درباره خسارت های ناشی از این زمین‌لرزه ۵/۲ ریشتری گفت که ۱۷ سایت مخابراتی آسیب دیده‌اند که ۱۱ مورد آن ترمیم شدند.

به گفته فرماندار بویر احمد برق منطقه «کاکان»، «گنجه‌ای»، «گوشه» و«مادوان» نیز قطع شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در بلوچستان پاکستان شماری کشته بر جا گذاشت

زمین‌لرزه ۵ ریشتری بخش‌هایی از استان‌ بوشهر و فارس را لرزاند

زلزله بار دیگر استان کرمانشاه ایران را لرزاند