با عقب نشینی حزب حاکم ارمنستان، پاشینیان اعتراض‌ها را متوقف کرد

با عقب نشینی حزب حاکم ارمنستان، پاشینیان اعتراض‌ها را متوقف کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیکول پاشینیان: «در حال حاضر تمام جناح های پارلمان گفته اند که از نامزدی من حمایت می کنند. مشکل حل شده است.»

آگهی

نیکول ‍پاشینیان رهبر مخالفان دولت در ارمنستان روز چهارشنبه از معترضان خواست که در پی حمایت تمام جناح های پارلمان از نخست وزیری اش، اعتراضات را متوقف کنند.

حزب حاکم ارمنستان روز سه شنبه در جریان رای گیری در ‍پارلمان مانع نخست وزیری ‍پاشینیان شده بود، با این حال روز چهارشنبه آنها اعلام کردند که در رای گیری هفته آینده ‍پارلمان از نامزدی که مورد حمایت یک سوم نمایندگان باشد حمایت خواهند کرد. موضعی که حاکی از موافقت حزب حاکم از نخست وزیری ‍پاشینیان دارد.

با این حال نیکول پاشینیان رهبر معترضان خواستار روشن تر شدن مواضع حزب حاکم شده است.

نیکول پاشینیان روز چهارشنبه در حضور دهها هزار نفر از هوادارانش در میدان جمهوری ایروان گفت:‌ «در حال حاضر تمام جناح های پارلمان گفته اند که از نامزدی من حمایت می کنند. مشکل حل شده است.»

رهبر مخالفان دولت که اعتراضات گسترده در ارمنستان را از ۱۳ آوریل تاکنون رهبری کرده است از هوادارانش خواست که به خانه هایش برگردند و استراحت کنند. او به آنها گفت که ۶ روز بعد دوباره باز می گردیم.

پاشینیان افزود: «روز ۸ مه، ما ۵۰۰ هزار نفر خواهیم بود که در این مکان تجمع و پیروزی مان را اعلام خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:‌

رهبر مخالفان دولت بعد از آنکه در رای گیری روز سه شنبه با مخالفت حزب حاکم برای نخست وزیری مواجه شد، اعلام نافرمانی مدنی کرد. هواداران او با مسدود کردن جاده ها، متوقف کردن مترو و قطارها عملا ایروان را فلج کردند.

اکنون با موافقت پارلمان برای برگزاری رای گیری در ۸ مه به نظر می رسد که اعتراضات مدنی مخالفان به نتیجه رسیده باشد با این حال اگر در روز ۸ مه نمایندگان پارلمان نتوانند نخست وزیر انتخاب کنند آنگاه طبق قانون اساسی ارمنستان می بایست انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کودکانی برای فروش؛ تحقیقات ارمنستان درباره شبکه‌ فرزندخواندگی غیرقانونی

ائتلاف نخست وزیر موقت ارمنستان پیروز انتخابات پارلمانی شد