سفر مخفیانه اوربان به بروکسل و اتمام حجت حزب مردم با نخست وزیر مهاجرستیز

سفر مخفیانه اوربان به بروکسل و اتمام حجت حزب مردم با نخست وزیر مهاجرستیز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوربان نماد مبارزه با مهاجران و محبوب گروه‌های راست افراطی است. این گروه ها در مجارستان قدرت زیادی دارند.

آگهی

نخست وزیر جنجالی مجارستان، ویکتور اوربان، پنج شنبه سفری محرمانه به بروکسل داشته است.

اوربان که به راست‌های افراطی مجارستان نزدیک است و یکی از مهم ترین رهبران مهاجرستیز اروپا به شمار می رود، ظاهرا برای دیدار با نمایندگان و رهبر حزب مردم اروپا به بروکسل آمده است.

حزب مردم اروپا بزرگترین حزب راست‌های میانه‌رو در پارلمان اروپا است. ویکتور اوربان که دو هفته از انتخاب مجددش در مقام نخست وزیر مجارستان می گذرد به خبرنگارانی که او را در بروکسل غافلگیر کردند گفت که به دلیل عضویت در این حزب اروپایی آمده است تا درباره مسایل و مشکلات آینده گفتگو کنند.

بیشتر بخوانید:

اما خبرنگار مجار یورونیوز می‌گوید ویکتور اوربان در حزب مردم اروپا دشمنان بسیاری دارد و بسیاری از نمایندگان می‌خواهند که وی هر چه سریع‌تر از عضویت این حزب کنار برود. به گفته نهادهای حقوق بشری، ویکتور اوربان به جز حمایتش از سیاست‌های نژادپرستانه و مهاجرستیز یکی از بزرگترین دشمنان دموکراسی در اروپاست. در سال‌های اخیر او به عنوان رهبر مجارستان روزنامه‌نگاران را سرکوب کرده و سانسور رسانه‌ها را به طور سیستماتیک انجام داده است. آقای اوربان یکی از مخالفان اتحادیه اروپا و بروکسل است و بارها در سخنرانی‌هایش این موضوع را اعلام کرده است.

گفته می‌شود رهبران حزب مردم نیز به همین دلیل از اوربان دعوت کرده‌اند تا با او اتمام حجت کنند. یا نخست وزیر مجارستان به سیاست‌های سال‌های اخیر ادامه می‌دهد که در این صورت دیگر جایی برای او در حزب مردم نخواهد بود، یا این که او عطای حامیان داخلی را به لقای نمایندگان اروپایی می‌بخشد و در این حزب می‌ماند تا همچنان مجارستان بتواند از سیاست‌هایش در اروپا دفاع کند.

به نظر می‌رسد رفتار حزب مردم اروپا ویکتور اوربان را در بزنگاه جدیدی قرار داده است. نخست وزیر اروپا نه راه پس دارد نه راه پیش. از دست دادن حمایت بزرگترین حزب راست اروپایی بسیار خطرناک است و از طرفی دیگر او در صورت تغییر سیاست‌هایش محبوبیت خود در مجارستان را از دست خواهد داد. اوربان نماد مبارزه با مهاجران و محبوب گروه‌های راست افراطی است. این گروه ها در مجارستان قدرت زیادی دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ از نخست وزیر مجارستان برای حفظ مسیحیان در برابر مهاجران تشکر کرد

نخست وزیر مجارستان به چاک نوریس: من جنگجوی خیابانی هستم نه از نخبگان

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟