ترامپ از آزادی احتمالی سه زندانی آمریکایی در کره شمالی خبر داد

عکس از رویترز
عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده طی اظهاراتی از احتمال آزادی سه زندانی این کشور در کره‌ شمالی خبر داده است.

آگهی

در آستانه‌ی دیدار قریب‌الوقوع رهبران کره شمالی و آمریکا، دونالد ترامپ در شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از تغییر احتمالی در وضعیت سه زندانی این کشور در کره شمالی که او آنها را «گروگان» خواند، سخن گفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توییتر شخصی خود نوشت: «همان‌طور که همه می‌دانند دولت‌های قبلی خواستار آزادی سه گروگان از اردوگاه کار در کره شمالی بودند؛ چیزی که نتیجه‌ای دربر نداشت! گوش به زنگ باشید.»

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که روز گذشته خبرهایی مبنی بر انتقال سه زندانی آمریکایی از اردوگاه کار اجباری در کره شمالی به هتلی در نزدیکی پیونگ یانگ منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: انتشار تصاویری مربوط به اردوگاههای کار اجباری در کره شمالی

عفو بین الملل
تصویر هوایی از اردوگاه‌های کار اجباری در کره شمالیعفو بین الملل

از این سه زندانی که اصالتا تبعه کره جنوبی و شهروند آمریکا هستند، دو تن پس از رسیدن دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۷ در کره شمالی بازداشت شده بودند. یک مبشر مسیحی نیز در سال ۲۰۱۵ به اتهام فعالیت علیه امنیت ملی کره شمالی به زندان افتاده بود.

انتظار می‌رود این زندانیان در آستانه‌ دیدار بی‌سابقه‌ رهبران آمریکا و کره شمالی در اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن و به نشانه‌ حسن نیت آزاد شوند.

بیشتر بخوانید:

بستگان زندانیان گفته‌اند که امیدوار هستند اما تا کنون اطلاع بیشتری در دست ندارند.

پس از آن‌که تنش میان مقامات آمریکا و کره شمالی در ماه‌های نخستین ریاست‌جمهوری ترامپ بالا گرفته بود، در هفته‌های اخیر روابط بین دو کشور بهبود یافته است.

بنا به گزارش نشریه وال استریت ژورنال دیپلمات‌های سوئدی مقامات کره شمالی را به دیدار با هیئت آمریکایی ترغیب کرده‌اند. سوئد پیش از این نیز در حل مسئله زندانیان آمریکایی در کره شمالی نقش داشت.

وزیر امورخارجه کره شمالی ماه مارس از استکهلم دیدن کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت سومین شهروند آمریکا در کره شمالی

انتشار تصاویری مربوط به اردوگاههای کار اجباری در کره شمالی

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت