روحانی: هرچقدر بخواهیم سلاح و موشک تولید می‌کنیم، به کسی ربطی ندارد

روحانی: هرچقدر بخواهیم سلاح و موشک تولید می‌کنیم، به کسی ربطی ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایرن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران ارز در کشور گفت: «اینکه می‌بینید دولت برای ساماندهی ارز طرح‌ جدیدی اعلام کرده به این دلیل است که آمریکا بفهمد ملت ما همواره آنچه را که برای خدمات و تولیدات خود لازم دارد را در دسترس دارد. هیچ نگرانی وجود ندارد.»

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه گفت که اگر آمریکا از برجام خارج شود «بزودی دچار پشیمانی تاریخی» خواهد شد.

آقای روحانی که در استان خراسان رضوی سخرانی می‌کرد همچنین گفت که ایران «برای هر تصمیم ترامپ» برنامه دارد. وی گفت که تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در زندگی مردم «تغییری ایجاد نخواهد کرد» و تهران در برابر «هر تصمیمی که ترامپ بگیرد» ایستادگی می‌کند.

رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که «تمام بخش‌های دولت» آماده هستند و «به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ارائه شده» است.

آقای روحانی با اشاره به مواضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در قبال برجام گفت: «این آقایی که از ۱۴ ماه پیش سخنان خود را شروع کرده، یعنی ترامپ مدام می‌گوید توافق برجام به نفع ایران و به ضرر آمریکاست. او می‌گوید ایران سر ما را کلاه گذاشته، حرف‌های او که منطقی نیست؛ چرا که ما سر کسی را کلاه نگذاشته‌ایم. ما در مذاکرات با کشورهایی بر سر موضوعی مذاکره کردیم و سازمان ملل هم آن را تایید کرد.»

**بیشتر بخوانید: **

آقای روحانی همچنین گفت که بجز «آمریکا، اسرائیل و عربستان» هیچ کشور دیگری توافق هسته‌ای را «اشتباه نمی‌داند.» وی همچنین با اشاره به تصمیم قریب الوقوع آقای ترامپ درباره برجام گفت: «آمریکایی‌ها، یا از برجام خارج می‌شوند، ‌ یا به آن لطمه می‌زنند و یا راه آمریکا و اروپا از هم جدا می‌شود.»

رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز ۲۲ اردیبهشت تصمیم خود را درباره ماندن در برجام یا خروج از آن اعلام کند. سایر کشورهای طرف برجام از آمریکا خواسته‌اند تا از توافق هسته ای خارج نشود. 

**بیشتر بخوانید: **

آقای روحانی همچنین تاکید کرد که تهران درباره «قدرت دفاعی خود» مذاکره نخواهد کرد و ایران «هرچقدر موشک و سلاح لازم باشد» می‌سازد، «انبار» می‌کند و «به کسی ربطی ندارد که ملت ایران چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.»

آقای روحانی گفت که «اهل جنگ نیستیم، اما اهل دفاع قاطعانه هستیم.»

رئیس جمهوری ایرن در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران ارز در کشور گفت: «اینکه می‌بینید دولت برای ساماندهی ارز طرح‌ جدیدی اعلام کرده است به این دلیل است که آمریکا بفهمد ملت ما همواره آنچه را که برای خدمات و تولیدات خود لازم دارد را در دسترس دارد. هیچ نگرانی وجود ندارد.» 

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

سه کشور اروپایی در انتقاد از پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران بیانیه مشترک صادر کردند

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند