جنگنده‌های ائتلاف کاخ ریاست جمهوری یمن را بمباران کردند

جنگنده‌های ائتلاف کاخ ریاست جمهوری یمن را بمباران کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله دست‌کم ۶ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشته است. اما روشن نیست که در زمان حمله رهبران شبه نظامی حوثی در این مکان حضور داشتند یا نه.

آگهی

برخی ساکنان شهر صنعا، پایتخت یمن می‌گویند که جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه کاخ ریاست جمهوری این کشور را هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله دست‌کم ۶ کشته و ۳۰ زخمی بر جای گذاشته است.

تا این لحظه روشن نیست که در زمان حمله رهبران گروه شبه نظامی حوثی در کاخ ریاست جمهوری یمن حضور داشتند یا نه.

شاهدان عینی از بمباران مکرر منطقه پر رفت و آمد و تجاری تحریر در صنعا توسط جنگنده‌های ائتلاف در روز دوشنبه خبر دادند و گفته‌اند که دست‌کم دو انفجار در محوطه کاخ ریاست جمهوری روی داده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار اعزامی خود در این شهر گزارش داد که بمباران این محله چندین کشته و زخمی در پی داشته است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
یک شبه نظامی حوثی که از ورود مردم به خیابان منتهی به دفتر ریاست جمهوری پس از حمله هوایی جلوگیری می‌کندرویترز

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، چهره‌های خون‌آلود زخمی‌شدگان و دود ناشی از بمباران را در سطح شهر صنعا نشان می‌دهد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما به صحنه انفجار اول ناشی از بمباران رفتیم و مشاهده کردیم که تعدادی از مردم زیر آوار مانده‌اند. در همان زمان حمله دوم صورت گرفت.»

تصاویر منتشر شده در توسیتر از حمله روز دوشنبه به اطراف کاخ ریاست جمهوی یمن

شبکه تلویزیونی المسیره و شبکه تلویزیونی صبا متعلق به حوثی های یمن بدون ذکر تعداد دقیق قربانیان اعلام کردند که ده‌ها نفر در این حملات کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

این اولین‌ بار نیست که جنگنده‌های ائتلاف، دفتر ریاست جمهوری این کشور را هدف حمله قرار می‌دهند.

خبر انهدام موشک‌های حوثی‌ها در عربستان

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که ائتلاف از انهدام دو موشک بالستیک حوثی‌ها به نجران در جنوب عربستان توسط سامانه دفاع موشکی این کشور خبر داد.

العربیه روز یکشنبه از رهگیری دو موشک شلیک شده از صعده به سمت عربستان سعودی توسط سامانه دفاع موشکی این کشور و انهدام آنها در آسمان خبر داده بود.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد از زمان آغاز درگیری‌ها و جنگ در یمن از سال ۲۰۱۵ تا کنون نزدیک به ۱۰ هزار کشته و بیش از ۵۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است. علاوه بر این سازمان‌های حقوق بشری می گویند که این کشور «بدترین بحران انسانی» حال حاضر جهان را سپری می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ریاض از رهگیری دو موشک بر فراز پایتخت عربستان خبر داد

مرگ ۳۸ عضو انصارالله در حمله هوایی عربستان به یمن

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است