ترامپ تصمیم خود درباره برجام را سه‌شنبه اعلام خواهد کرد

دونالد ترامپ در کاخ سفید یک روز پیش از اعلام تصمیم درباره برجام
دونالد ترامپ در کاخ سفید یک روز پیش از اعلام تصمیم درباره برجام Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، خروج از برجام را به‌عنوان یکی از گزینه‌های ایران در صورت تمدید نشدن پایبندی ایالات متحده به این توافق عنوان کرده است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با انتشار یک توییت اعلام کرد تصمیم خود درباره توافق هسته‌ای ایران را فردا سه‌شنبه ۸ مه/۱۸ اردیبهشت ساعت ۲ بعد از ظهر ( ۱۰ و نیم شب به وقت تهران) از کاخ سفید اعلام خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تا ۱۲ مه/ ۲۲ اردیبهشت فرصت داشت تا درباره پایبند ماندن ایالات متحده به برجام تصمیم بگیرد.

پس از انتشار این خبر روزنامه هاآرتص خبر داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سفر خود به قبرس را نیمه‌تمام گذاشته و به تل آویو باز خواهد گشت.

دونالد ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶، توافق هسته‌ای ایران را بدترین معامله تاریخ آمریکا توصیف کرده و گفته بود در صورت به قدرت رسیدن، آمریکا را از آن خارج خواهد کرد. با این حال وی تاکنون پایبندی کشورش به برجام را تایید کرده بود.

در هفته‌های گذشته رهبران اروپایی طرف برجام با هدف نگاه داشتن ایالات متحده در این توافق، با دونالد ترامپ دیدار رایزنی کرده بودند. فرانسه، بریتانیا و آلمان روز دوشنبه اعلام کردند که فارغ از تصمیم دونالد ترامپ به توافق هسته‌ای ایران پایبند خواهد ماند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، خروج از برجام را به‌عنوان یکی از گزینه‌های ایران در صورت تمدید نشدن پایبندی ایالات متحده به این توافق عنوان کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود