اتوبوس های ویژه خوش آمدگویی به پناهجویان در فرانسه

اتوبوس های ویژه خوش آمدگویی به پناهجویان در فرانسه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان عفو بین الملل از ماه ژوئن گذشته در فرانسه برای آگاهی بیشتر شهروندان با حقوق پناهجویان به مناطق مختلف این کشور گسیل کرده است. کارزار سازمان عفو بین الملل موسوم به «خوش آمد گویی به پناهجویان است».

آگهی

سازمان عفو بین الملل در فرانسه برای آشنایی و کاهش تنش و خشونت ها علیه پناهجویان دست به ابتکاری منحصر به فرد زده است.

اتوبوس های این سازمان در هفته های گذشته بسیاری از شهرهای فرانسه را طی می کنند و با تشریح مشکلات پناهجویان سعی می کنند از گرایش های مهاجرستیزانه در سراسر کشور بکاهند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سال ۲۰۱۵ به این طرف و با افزایش ورود پناهجویان به اروپا گرایش های اسلام هراسانه و مهاجرستیز در سراسر اروپا افزایش یافته است. احزاب راست افراطی از جمله جبهه ملی فرانسه در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین نهادهای سیاسی تبدیل شده اند. مارین لوپن رهبر این حزب به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز راه پیدا کرد.

اتوبوس های سازمان عفو بین الملل از بیستم ژوئن سال گذشته میلادی مصادف با روز بین المللی پناهندگان تور فرانسه گردی خود را آغاز کرد. کارزار سازمان عفو بین الملل به «خوش آمدگویی من به پناهجویان» مشهور شده است.

سازمان عفو بین الملل در یک بیانیه دلیل این کار را توقف دشمنی با پناهجویان و میزبانی از آنها اعلام کرده است. سازمان عفو بین الملل پس از کامل شدن تور فرانسه گردی این اتوبوس ها در نهم ژوئن یک گزارش کامل به رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون ارائه خواهد کرد.

دولت فرانسه در ماه فوریه قانونی را به پارلمان این کشور ارائه داد که طی آن سختگیری ها علیه پناهجویان افزایش می یابد. این قانون در پارلمان فرانسه هم رای آورد. براساس قانون جدید، پناهجویان که پیش از این ۱۲۰ روز برای ارائه پرونده‌شان وقت داشته‌اند، اکنون تنها ۹۰ روز فرصت خواهند داشت.

همچنین پناهجویی که تقاضایشان در مرحله اول از سوی سازمان پناهندگی فرانسه (افپرا) رد شود به جای یک ماه فرصت برای تجدید نظر تنها دو هفته مهلت خواهند داشت. موضوعی که احتمالا پناهجویان را برای آماده کردن پرونده و یافتن وکیل با مشکل مواجه خواهد کرد. دولت همچنین در لایحه بودجه سال ۲۰۱۸ فرانسه، ۱۵۰ پست جدید برای کارمندان فرمانداری‌ها در نظر گرفته تا رسیدگی به پرونده پناهجویان سرعت بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید:

گزارش ویژه یورونیوز از خشونت بی سابقه پلیس علیه پناهجویان در کاله

[وضعیت شهر مرزی کاله، شش ماه پس از ویرانی «جنگل»](وضعیت شهر مرزی کاله، شش ماه پس از ویرانی «جنگل»)

به گفته سازمان های حمایت از حقوق پناهجویان قوانین جدید دولت سختگیرانه و ضدحقوق بشری است.

از سوی دیگر در قانون جدید، پناهجویانی که تقاضایشان در تمام مراحل (اداره مهاجرت فرانسه و دادگاه) رد شده، مدت بازداشتشان در مراکز خاص از ۴۵ روز به ۹۰ تا ۱۱۵ روز افزایش خواهد یافت.

با این حال این اقدام از سوی سازمان‌های حامی پناهجویان مورد انتقاد قرار گرفته است. به گفته آنها بیش از ۶۰ درصد پناهجویانی که تقاضای پناهندگی شان رد شده در ۱۲ روز اول ورود به این مراکز بازداشتگاهی به کشورشان بازگردانده می‌شوند و افزایش زمان حضور آنها در این مراکزی تاثیر بر «بازگرداندن بهتر» آنها ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امانوئل ماکرون : ملی گرایان افراطی مانع تشکیل اروپای مقتدر هستند

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت