افتتاح جشنواره کن با فیلم اصغر فرهادی

افتتاح جشنواره کن با فیلم اصغر فرهادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آقای اصغر فرهادی با بازیگران این فیلم از جمله پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم قبل از آغاز نمایش فیلم به روی فرش قرمز رفتند و مورد استقبال خبرنگاران، عکاسان و مردم حاضر در مراسم قرار گرفتند.

آگهی

هفتاد و یکمین جشنواره کن با فیلم اصغر فرهادی با عنوان «همه می‌دانند» آغاز شد.

فیلمساز اسکاری ایران شب گذشته ۱۸ اردیبهشت ماه با بازیگران این فیلم از جمله پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم قبل از آغاز نمایش فیلم به روی فرش قرمز رفتند و مورد استقبال خبرنگاران، عکاسان و مردم حاضر در مراسم قرار گرفتند.

از سال ۲۰۰۴ تا کنون «همه می‌دانند» اولین فیلم غیرانگلیسی و یا غیر فرانسه زبان است که آغازگر جشنواره کن امسال می‌شود.

بازیگران و عوامل فیلم «همه می‌دانند» در جلسه عکس جشنواره کن

فیلم «همه می‌دانند» درباره زنی به نام «لارا» است که به همراه همسرش «آلخاندرو» برای شرکت در مراسم عروسی خواهرش به روستای پدری خود در اسپانیا بازمی‌گردد و هم‌چون شخصیت‌های فیلم‌های پیشین فرهادی در اثر اتفاقاتی درگیر بحرانی اخلاقی و خانوادگی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

حضور سه کارگردان ایرانی در جشنواره کن امسال

اصغر فرهادی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید که ۱۵ سال پیش به همراه خانواده‌اش طی سفری در جنوب اسپانیا به آگهی گمشده کودکی برمی‌خورد و این آگهی در ذهن‌اش باقی می‌ماند تا امروز که با الهام از آن این فیلم را ساخته است.

اصغر فرهادی می‌گوید: «کار کردن در خارج از کشور برای چالش‌برانگیزی است اما چیزی که برای من اهمیت دارد خارج شدن از حاشیه امن فیلم‌سازی است.»

افتتاح جشنواره کن با نمایش فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی

پنه‌لوپه کروز بازیگر اصلی زن فیلم «همه می‌دانند» درباره بازی کردن در فیلم فرهادی می‌گوید:«این سخت‌ترین شخصیتی است که تا به امروز بازی کرده ام چرا که این شخصیت تا سه چهارم فیلم در حال زار و درماندگی به سر می‌برد و به نقش درآوردن آن چالشی هر روزه است.»

اصغر فرهادی و پنه‌لوپه کروز

جشنواره فیلم کن هم مانند بسیاری از رویدادهای جهانی دیگر در این زمینه امسال تحت تاثیر موضوع تبعیض علیه زنان در سینما و جنبش (#MeToo) (من هم همینطور) است.

بیشتر بخوانید:

معرفی هیات داوران بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۱۸

اکثریت هیئت داوران امسال جشنواره کن متشکل از زنان و به ریاست کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی است. از میان ۲۱ فیلم منتخب جشنواره که برای جایزه نخل طلایی با هم رقابت می‌کنند، تنها ۳ فیلم ساخته کارگردانان زن است. خانم بلانشت در جواب خبرنگاران در مورد حضور کمرنگ کارگردانان زن در بخش اصلی جشنواره گفت: « چند سال پیش فقط ۲ زن شرکت داشتند. زنانی که در جشنواره رقابت می‌کنند، به خاطر جنسیت‌شان انتخاب نشده‌اند بلکه به علت کیفیت کار خود در این‌جا حضور دارند.»

پنه‌لوپه کروز به همراه کارگردان و دیگر عوامل فیلم
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اشاره فرهادی به یک ترجمه اشتباه: از کلمه «سرکوبگر» استفاده نکرده‌ام

الخاندرو گونسالس اینیاریتو به عنوان رئیس هیئت داوران جشنواره کن برگزیده شد

اکران بدون سانسور «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در فرانسه