زندانیان آمریکایی در کره شمالی به واشنگتن رسیدند؛ ترامپ از کیم تشکر کرد

زندانیان آمریکایی در کره شمالی به واشنگتن رسیدند؛ ترامپ از کیم تشکر کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شخصا از سه شهروند کشورش که دولت کره شمالی آنها را آزاد کرده، استقبال کرد.

آگهی

هواپیمای حامل سه شهروند آمریکایی که در کره شمالی آزاد شده بودند، در یک فرودگاه نظامی نزدیک واشنگتن به زمین نشست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین ساعات بامداد پنج‌شنبه برای استقبال از سه شهروند کشورش در نخستین ساعات بامداد پنج‌شنبه شخصا به فرودگاه رفت.

این سه زندانی که به جرم جاسوسی و فعالیت علیه کره شمالی در این کشور دستگیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شدند، با آغاز گفتگوهای دو کشور آزاد شدند.

مایک پمپئو که برای ایجاد هماهنگی جهت دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرده بود، این سه شهروند آمریکایی را با خود به ایالات متحده بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

آقای ترامپ که شخصا برای استقبال از آنها به فرودگاه رفته بود، ضمن خوش‌آمدگویی برای بازگشت به وطن، از کیم جونگ اون برای آنچه او حسن نیت رهبر کره شمالی خواند، تشکر کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش آزادی این سه زندانی را نشانه‌ای از جدی بودن عزم کره شمالی برای ایجاد روابط جدیدی با جهان عنوان کرد.

این افراد پیش از پرواز به واشنگتن در حین توقف در آلاسکا از آقای ترامپ و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا برای آزادی‌شان تشکر کردند.

آقای ترامپ برای دقایقی با این افراد صحبت کرد و سپس آنها را همراهی کرد.

رویترز
استقبال دونالد ترامپ از سه زندانی آمریکایی آزاد شده از کره شمالیرویترز

دیدار آتی رؤسای جمهوری آمریکا و کره شمالی

از سوی دیگر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به رسانه دولتی کشورش گفته است دیدارش با آقای ترامپ، اولین قدم در راه بهبود اوضاع در شبه جزیره کره است.

همچنین گمانه‌های مختلفی در خصوص مکان دیدار رهبران دو کشور مطرح شده است. بعد از شایعاتی که در خصوص احتمال برگزاری دیدار دو کشور در مرز دو کره مطرح شده بود، رئیس جمهوری آمریکا این شایعه را رد کرد.

گزارش‌های غیر رسمی حاکی از این است که احتمالا سنگاپور میزبان دیدار تاریخی رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی خواهد بود. هرچند هنوز زمان و مکان دقیق آن به صورت رسمی اعلام نشده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد ترامپ برای مکان دیدار با رهبر کره شمالی

مایک پمپئو: از کره شمالی خواستم گام‌های «برگشت‌ناپذیر» بردارد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت