وزارت خارجه سوریه: خصومت اسرائیل علیه دمشق وارد مرحله تازه‌ای شده است

وزارت خارجه سوریه: خصومت اسرائیل علیه دمشق وارد مرحله تازه‌ای شده است
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«این رفتار خصمانه از سوی صهیونیست‌ها به هیچ چیز جز افزایش تنش‌ها در منطقه نمی‌انجامد.»

آگهی

وزارت خارجه سوریه روز پنج‌شنبه اعلام کرد حرکت اخیر اسرائیل در «رویارویی مستقیم اخیر، نشانگر آغاز مرحله تازه‌ای از خصومت علیه» دمشق است.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد: «این رفتار خصمانه از سوی صهیونیست‌ها به هیچ چیز جز افزایش تنش‌ها در منطقه نمی‌انجامد.»

نتانیاهو: ایران از خط قرمز عبور کرد

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو در پیامی تلویزیونی اعلام کرد رژیم ایران از «خط قرمز» عبور کرد. وی افزود: «حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل شکست خورد. ما به صورت مناسب واکنش نشان دادیم. هرکه به ما ضربه بزند صد برابر به او ضربه خواهیم زد.»

بامداد پنجشنبه، شلیک بی‌سابقه موشکهای منسوب به ایران به سوی مواضع اسرائیل در بلندی‌های جولان، تنش میان دو کشور را به اوج رساند.

اسرائیل روز پنجشنبه مدعی شد پس از حمله نیروهای ایرانی به مواضع نظامی‌اش در بلندی‌های جولان، تمامی زیرساخت‌های نظامی ایران در سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در حمله شب گذشته اسرائیل دست‌کم ۲۳ مبارز کشته شده‌اند که ۵ تن از آنان سوری و باقی از نیروهای متحد رژیم بشار اسد بوده‌اند.

گرچه تهران تا کنون در این باره هیچگونه اظهار نظر رسمی نکرده است، اما حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهوری ایران روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته است ایران در پی «تنش‌های تازه» در خاورمیانه نیست. آقای روحانی به حملات اخیر اسرائیل به سوریه اشاره‌ای نکرد.

بیشتر بخوانید:‌

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیبرمن خطاب به اسد: نیروهای ایرانی و قاسم سلیمانی را از سوریه اخراج کن

بریتانیا و آلمان «حملات ایران» از خاک سوریه به اسرائیل را محکوم کردند

تنش ایران و اسرائیل؛ فرانسه و روسیه دو کشور را به خویشتن‌داری فراخواندند