مروری بر مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۸ پیش از مرحله فینال

راه یافتگان به فینال یوروویژن ۲۰۱۸ از نیمه نهایی دوم
راه یافتگان به فینال یوروویژن ۲۰۱۸ از نیمه نهایی دوم Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساعاتی به آغاز مرحله فینال شصت و سومین دوره یوروویژن باقی مانده است. اگر نیمه نهایی اول و دوم یوروویژن امسال را از دست داده‌اید، چند نکته مهم از این دو مرحله مسابقه بزرگ آواز اروپا که در لیسبون پرتغال برگزار شد را در این مطلب مرور کنید:

آگهی

ساعاتی به آغاز فینال شصت و سومین دوره یوروویژن باقی مانده است. چنانچه مراحل نیمه نهایی اول و دوم را از دست داده‌اید، می‌توانید مهمترین رویدادهای این مسابقه بزرگ آواز اروپا که سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته در لیسبون پرتغال برگزار شد را در این مطلب مرور کنید:

مروری بر نیمه نهایی دوم یوروویژن ۲۰۱۸

کدام کشورها از نیمه نهایی دوم به مرحله فینال یوروویژن ۲۰۱۸ راه یافتند؟

خوانندگان کشورهای صربستان، مولداوی، مجارستان، اوکراین، سوئد، استرالیا، نروژ، دانمارک، اسلوونی و هلند پس از اجرا در مرحله نیمه نهایی دوم راهی مرحله نهایی مسابقه آواز یوروویژن شدند.

کدام کشورها در نیمه نهایی دوم حذف شدند؟

از میان خوانندگان ۱۸ کشوری که پنجشنبه دهم ماه می در شهر لیسبون پرتغال به روی صحنه رفتند، هشت تیم از دور مسابقه خارج شدند.

کشورهای روسیه، رومانی، سن مارینو، گرجستان، لهستان، مالت، لتونی و مونته نگرو موفق به صعود به مرحله فینال یوروویژن ۲۰۱۸ نشدند.

چند نکته جالب از مرحله نیمه نهایی دوم یوروویژه ۲۰۱۸

  • روسیه در حالی از صعود به مرحله نهایی بازماند که اجرای نماینده اوکراین بسیار مورد توجه قرار گرفت.

  • کستیانتین میکایلوویچ بوچاروف، خواننده اوکراینی با نام هنری ملووین مانند خون‌آشام از میان تابوتی که پیانو بود برخواست و ترانه «زیر نردبان» را اجرا کرد.

کستیانتین میکایلوویچ بوچاروف، خواننده اوکراینی با نام هنری ملووین
  • فرانسه با آهنگ «رحمت» و با موضوع پناهجویان وارد شصت و سومین دوره مسابقه یوروویژن شده است. ترانه این آهنگ از به دنیا آمدن کودکی پناهجو در کشتی بروی دریای مدیترانه را روایت می‌کند.
آهنگ رحمت گروه مادام موسیو از فرانسه
  • نروژ برای یافتن شانس دوباره، از برنده سال ۲۰۰۹ خود در یوروویژن استفاده کرد. الکساندر ریباک، خواننده، نوازنده و بازیگر نروژی در مسابقه یوروویژن روسیه با اجرای آهنگ «داستان پریان» موفق شد مقام اول را کسب کند.
الکساندر ریباک، خواننده، نوازنده و بازیگر نروژی
  • نکته جالب دیگر اینکه حتی ربات‌های رقصان در اجرای سن مارینو نیمه نهایی دوم نیز نتوانست این کشور اروپایی را به فینال برساند و نهایتا از دور مسابقه خارج شد.
رویترز
جسیکا فیچورینگ از سن مارینورویترز

چه کشورهایی از دور اول نیمه نهایی به فینال یوروویژن رسیدند؟

در نیمه نهایی اول که شب هشتم ماه مه برگزار شد کشورهای آلبانی، اتریش، بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، استونی، فنلاند، ایرلند، اسرائیل و لیتوانی به مرحله نهایی صعود کردند.

بیشتر بخوانید:

چه کشورهایی بدون مسابقه به فینال یوروویژن می‌روند؟

فرانسه، بریتانیا، اسپانیا، آلمان و ایتالیا به همراه میزبان مسابقات که امسال کشور پرتغال است به طور سنتی نیاز به گذراندن مراحل نستند و یکراست به اجرای فینال می‌روند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسابقات مقدماتی جام جهانی مکعب روبیک

کنچیتا وورست، برنده یوروویژن ۲۰۱۴: سال‌هاست که حامل اچ‌ای‌وی هستم

رومانی؛ برگزاری نیمه نهایی انتخابی برای مسابقه یوروویژن در معدن نمک