آمریکا در صورت غیرهسته‌ای شدن کره شمالی به بازسازی اقتصادی این کشور کمک می‌کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی درباره کره شمالی
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی درباره کره شمالی Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور حاضر است به برنامه بازسازی اقتصادی کره شمالی کمک کند در صورتیکه پیونگ یانگ موافقت کند دست از برنامه تسلیحات اتمی‌اش بکشد.

آگهی

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد این کشور حاضر است به برنامه بازسازی اقتصادی کره شمالی کمک کند به شرطی که پیونگ یانگ موافقت کند دست از برنامه تسلیحات اتمی‌اش بکشد و در «مسیر درست» غیرهسته‌ای شدن گام بردارد.

آقای پمپئو که از سفر کره شمالی بازگشته است گفت: «اگر کیم جونگ اون مسیر درست را برگزیند آینده‌ای از صلح و رونق اقتصادی برای مردم کره شمالی می‌توان متصور بود. اگر کره شمالی اقدامات سریعی در جهت غیرهسته‌ای شدن انجام دهد، ایالات متحده آماده است تا با دوستان کره‌ جنوبی‌اش در جهت رسیدن کره‌شمالی به رونق اقتصادی همکاری کند.»

بیشتر بخوانید:

رویترز
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شخصا در مراسم استقبال از زندانیان آزاد شده از کره شمالی حضور داشترویترز

کانگ‌ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی، نیز در همین زمینه گفت: «تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ برداشته نخواهد شد مگر زمانی که این کشور گام‌های مشخصی در جهت غیرهسته‌ای شدن بردارد.»

تحریم‌های بین‌المللی اقتصاد کره شمالی را تضعیف کرده‌اند و ۷۰ درصد جمعیت کشور با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. بر طبق اعلام سازمان جهانی غذا یک‌چهارم جمعیت کودکان زیر ۵ سال این کشور از مشکل سوءتغذیه رنج می‌برند.

وزیرخارجه آمریکا که با سه زندانی آزاد شده از پیونگ یانگ بازگشته بود همچنین اظهار داشت این اقدام کره شمالی در مساعد ساختن شرایط برای دیداری موفق میان رهبران دو کشور نقش داشته است.

کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا ماه آینده میلادی (۱۲ ژوئن) در سنگاپور با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: چین باید امنیت مرزهایش با کره شمالی را تامین کند

مرکز آزمایش هسته‌ای کره شمالی چرا بسته می‌شود؟

رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواستار تشدید تلاش‌ها برای اتحاد دو کره شد