جشن اسرائیلی‌ها برای افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس

the entrance to the new U.S. embassy in Jerusalem
the entrance to the new U.S. embassy in Jerusalem Copyright REUTERS/Ronen Zvulun
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فلسطینی‌ها قصد دارند برای نشان دادن خشم خود از این اقدام آمریکا، روز دوشنبه تظاهرات گسترده‌ای را در کرانه باختری رود اردن همچنین نوار غزه برگزار کنند.

آگهی

اسرائیل از روز یکشنبه برگزاری مجموعه مراسمی را برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس آغاز کرد. جشن‌هایی که تا کنون بسیاری از نمایندگان و سفرای کشورهای مختلف به دلیل اختلاف نظری که در این موضوع با واشنگتن دارند، از شرکت در آن‌ها خودداری کرده‌اند.

قرار است روز دوشنبه سفارت آمریکا در بیت‌المقدس رسما افتتاح شود و ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر، دختر و داماد دونالد ترامپ برای شرکت در این مراسم به اسرائیل سفر کرده‌اند.

عکس از رویترز
دختر و داماد دونالد ترامپ برای افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس وارد اسرائیل شدندعکس از رویترز

بنا بر اعلام خبرگزاری‌ها، فلسطینی‌ها نیز قصد دارند برای نشان دادن خشم خود از این اقدام واشنگتن، در این روز تظاهرات گسترده‌ای را در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اعتراض فلسطینیان به افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر گذشته بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به این ترتیب به سیاستی که برای دهه‌ها توسط روسای جمهور آمریکا اجرا می‌شد، پایان داد. اقدامی که علاوه بر خشم فلسطینی‌ها، واکنش گسترده جهانی را نیز به همراه داشت.

پس از این تصمیم آقای ترامپ، فلسطینی‌های خشمگین که بخش شرقی بیت‌المقدس را پایتخت دولت آینده خود می‌دانند، دور جدیدی از اعتراضات را آغاز کردند.

عکس از رویترز
تظاهرات در نوار غزهعکس از رویترز

به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، امیدها برای از سر گیری مذاکرات صلح را که از سال ۲۰۱۴ میلادی متوقف شده است از بین برد. بسیاری از کشورهای جهان معتقدند که وضعیت بیت‌المقدس باید پس از حل و فصل اختلافات دو طرف و در پی برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها مشخص شود و انتقال سفارت در حال حاضر، رسیدن به هرگونه توافق در این باره را به تعویق می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیماری مرموز کارکنان کنسولگری آمریکا در چین

اردوغان: بیت المقدس خط قرمز مسلمانان است

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند