گردهمایی انتخاباتی اردوغان به جای غرب اروپا در بوسنی و هرزگوین برگزار می شود

رئیس جمهوری ترکیه
رئیس جمهوری ترکیه Copyright رویترز
نگارش از Mladen Lakic
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آستانه برگزاری این گردهمایی اتاق های بسیاری از هتل های سارایوو میزبان مسافرانی هستند که برای این رویداد سیاسی به پایتخت بوسنی و هرزگوین آمده اند.

آگهی

هواداران رجب طیب اردغان، رئیس جمهوری ترکیه در سراسر اروپا این هفته به سارایوو، پایتخت بوسنی و هرزگوین می روند تا در گردهمایی انتخاباتی وی شرکت کنند.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و هلند اجازه برگزاری گردهمایی انتخاباتی به رجب طیب اردوغان نداده اند. باقر عزت بیگویچ، رهبر بوسنی و هرزگوین قرار است در حاشیه گردهمایی رجب طیب اردوغان در سارایوو با وی دیدار کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

انتظار می رود حدود ۲۰ هزار نفر در گردهمایی هواداران رئیس جمهوری ترکیه شرکت می کنند. برگزاری این گردهمایی انتخاباتی در بوسنی و هرزگوین نیز جنجال ساز شده است.

باقر عزت بیگویچ هفته گذشته در جمع گروهی از جوانان هوادار خود در مورد مخالفت ها با رجب طیب اردوغان گفته بود: «مشکل آنها با او این است که وی یک رهبر قدرتمند اسلامی است که مدتها مشابهش وجود نداشته است. آنها مشکلی با مسلمانانی که حالت بدوی دارند، بی سواد هستند و رقیبی برای آنها محسوب می شوند، ندارند.»

وزارت کشور بوسنی هرزگوین تائید کرده که با درخواست برگزاری گردهمایی هوادان رجب طیب اردوغان موافقت کرده است. از سوی دیگر قرار است به مناسبت برگزاری این گردهمایی انتخاباتی بازی تیم های فوتبال ژلینزنیچار و سارایوو به تعویق بایفتد.

در آستانه برگزاری این گردهمایی اتاق های بسیاری از هتل های سارایوو میزبان مسافرانی هستند که برای این رویداد سیاسی به پایتخت بوسنی و هرزگوین آمده اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پست اینستاگرامی توهین آمیز یائیر نتانیاهو علیه ترکیه جنجالی شد

ترکیه از کنسول اسرائیل در استانبول خواست «موقتا» خاک این کشور را ترک کند

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین