ترامپ دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرد

ترامپ دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرد
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

« من با کره جنوبی و ژاپن صحبت کرده‌ام و اگر حرکتی ابلهانه و بی‌توجه از کره شمالی سر بزند آنها حاضرند بخش عمده‌ای از بار مالی عملیات احتمالی ایالات‌ متحده را بر دوش بگیرند.»

آگهی

دونالد ترامپ گفت لغو دیدار با رهبر کره شمالی شکست بزرگی برای این کشور و جهان بود. وی همچنین طی هشدار تند و تیزی اعلام کرد که ایالات‌ متحده و همپیمانان آسیایی آن در صورت اقدام نظامی کره شمالی آماده پاسخگویی هستند.

وی افزود:‌ «من با کره جنوبی و ژاپن صحبت کرده‌ام و اگر حرکتی ابلهانه و بی‌مبالات از کره شمالی سر بزند آنها حاضرند بخش عمده‌ای از بار مالی عملیات احتمالی ایالات‌ متحده را بر دوش بگیرند.»

با این حال دونالد ترامپ همچنان روزنه امیدی را برای گفتگو باز گذاشت و گفت: «هر وقت کیم جونگ اون تصمیم بگیرد وارد یک گفتگو و عمل سازنده بشود من منتظر (او) خواهم بود.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

لغو دیدار به دلیل «خشم» و «خصومت» کیم

آقای ترامپ صبح پنجشنبه همچنین با انتشار نامه‌ای اعلام کرد دیدار برنامه‌ریزی‌ شده وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار نخواهد شد. این دیدار بنا بود روز ۱۲ ماه ژوئن در سنگاپور برگزار شود.

وی در نامه خود آورد: «من بسیار مشتاق بودم با شما در این دیدار باشم. اما متأسفانه به خاطر خشم عظیم و خصومت آشکاری که در بیانیه اخیرتان دیدم احساس می‌کنم که در حال حاضر، انجام این دیدار که از مدتها پیش برنامه‌ریزی شده، مناسب نیست.»

آقای ترامپ در پاسخ به اینکه آیا این اقدام احتمال بروز جنگ با کره شمالی را افزایش می‌دهد گفت: «خواهیم دید.»

این در حالی است که پنتاگون اعلام کرد ارتش ایالات‌ متحده در رابطه با کره شمالی در وضعیت هشیاری معمول قرار دارد و نه در وضعیت هشیاری بالا.

همچنین روز پنجشنبه مون جائه این رئیس‌جمهوری کره جنوبی نیز نسبت به از دست رفتن این فرصت تاریخی ابراز تأسف کرد. وی گفت:‌ «من بسیار نگران هستم و بسیار تأسف‌ برانگیز است که دیدار رهبران ایالات‌متحده و کره شمالی که برای ۱۲ ژوئن برنامه‌ریزی شده بود برگزار نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کره شمالی: توافق کردیم مکررا با کره جنوبی دیدار داشته باشیم

ترامپ: شاید دیدار با کیم در سنگاپور انجام شود