معترضان خشمگین کره جنوبی: ترامپ شایسته دریافت نوبل صلح نیست

University students attend a protest against Donald Trump
University students attend a protest against Donald Trump Copyright REUTERS/Kim Hong-Ji
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبر لغو این نشست در حالی اعلام شد که کرۀ شمالی روز پنج‌شنبه سایت هسته‌ای «پونگی‌ری» را نابود کرد. رهبر کرۀ شمالی حتی برای نشان دادن حسن نیت خود، سه شهروند آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد کرد.

آگهی

شهروندان خشمگین کرۀ جنوبی روز جمعه پس از انتشار خبر لغو نشست رهبران کرۀ شمالی و آمریکا توسط دونالد ترامپ، به خیابان‌های سئول آمدند و خشم خود را از این تصمیم آقای ترامپ که به گفته آنها پس از سالهای طولانی فرصت آنها برای زندگی در صلح را از بین برده است، ابراز کردند.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه و پس از چند ماه تلاش دیپلماتیک دیدار تاریخی رهبران دو کشور را که قرار بود ۱۲ ژوئن در سنگاپور انجام شود، لغو کرد. این تصمیم او ترس از وقوع جنگ و درگیری در شبه جزیره کره را بار دیگر افزایش داد.

مون جائه‌این، رئیس جمهوری کرۀ جنوبی نیز که برای برگزاری این نشست به سختی تلاش کرده و حتی این هفته در دیدار با ترامپ اهمیت استفاده از این فرصت نادر را به او تاکید کرده بود، اعلام کرد که از خبر لغو این دیدار «بهت زده» شده است.

شرکت کنندگان در راهپیمایی سئول که عمدتا دانشجویان و فعالان حقوق بشر بودند، اعلام کردند که ترامپ دیگر شایستۀ دریافت جایزه صلح نوبل نیست. آنها همچنین مقابل سفارت آمریکا در سئول دست به تجمع زدند. آنها این تصمیم دونالد ترامپ را محکوم و حتی عکس‌های او را پاره کردند.

منبع: رویترز

خبر لغو این نشست در حالی اعلام شد که کرۀ شمالی روز پنج‌شنبه طبق وعده‌ای که پیش‌تر داده بود، سایت هسته‌ای «پونگی‌ری» را که پیش از این شش آزمایش هسته‌ای در آن انجام شده بود نابود کرد. اگرچه انهدام این سایت در حضور خبرنگاران خارجی انجام شد اما هیچ کارشناس مستقلی در این مراسم حضور نداشت.

رهبر کرۀ شمالی حتی برای نشان دادن حسن نیت خود، سه شهروند آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد کرد.

لیم اوجن، معترض ۲۹ ساله می‌گوید: «کرۀ شمالی در حال انجام هر کاری بود که از این کشور خواسته شد. آنها حتی سایت آزمایش‌های هسته‌ای خود را نابود کردند. ترامپ علاقه‌ای به برقراری صلح در این منطقه ندارد به همین دلیل هرگز اجازه نخواهد داد که مردم دو کره در صلح به سر ببرند.»

کیم دونگ‌هو، معترض ۳۸ ساله نیز می‌گوید: «این درست نیست که زمانی که پیونگ یانگ در تلاش است تا به جامعۀ بین‌الملل بپیوندد، این کشور را بار دیگر منزوی کنند.»

تجمع مقابل سفارت آمریکا در سئول، منبع رویترز

خبر لغو این نشست و تشدید تهدیدات نظامی آمریکا در حالی منتشر شد که بر اساس نظرسنجی‌ها، امیدواری شهروندان کرۀ جنوبی به برقراری صلح در این شبه جزیره پس از دیدار تاریخی رهبران دو کره در ماه آوریل و تعهد آنها به پایان دادن به جنگ دو کره بطور قابل توجهی افزایش یافته بود.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که به تازگی در کرۀ جنوبی انجام شده، ۸۸ درصد از شهروندان این کشور معتقدند که نشست رهبران دو کره با موفقیت برگزار شده و ۵۷.۳ درصد از پاسخ دهندگان نیز باور داشتند پس از این نشست تصویر مثبتی از کیم جونگ-اون بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: تا هفتۀ آینده تکلیف دیدار با کیم روشن می‌شود

برگزاری «مانور حمله هسته‌ای» در کره شمالی در اعتراض به رزمایش مشترک آمریکا و متحدانش

تهدید کره جنوبی: استفاده پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای پایان رژیم کیم جونگ اون را رقم خواهد زد