ترامپ: شاید دیدار با کیم در سنگاپور انجام شود

ترامپ: شاید دیدار با کیم در سنگاپور انجام شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری آمریکا تنها دو روز پس از انتشار نامه لغو دیدار با رهبر کره شمالی، حالا می‌گوید شاید نظرش تغییر کند و دیدار با کیم جونگ اون برگزار شود.

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر نظرش را در مورد دیدار با رهبر کره شمالی تغییر داد.

آقای ترامپ تنها دو روز پس از اینکه در نامه‌ای رسمی خطاب به رهبر کره شمالی از لغو دیدارش با کیم جونگ اون خبر داده بود، حالا بار دیگر از احتمال برگزاری این دیدار سخن گفته‌است.

رئيس جمهوری آمریکا ۲۶ مه / ۵ خرداد در توییتر خود نوشت:

«ما گفتگوهای بسیار سازنده‌ای با کره شمالی داریم که بتوانیم دیدار سران را برگزار کنیم. اگر قرار باشد این دیدار برگزار شود به احتمال زیاد در سنگاپور و در همان روز ۱۲ ژوئن خواهد بود. همچنین اگر لازم باشد زمان این دیدار را تمدید می‌کنیم.»

این در حالیست که رئیس جمهور آمریکا ۲۴ مه/ ۳ خرداد در نامه‌ای رسمی به رهبر کره شمالی، به دلیل آنچه او خشم فراوان و خصومت آشکار نامیده بود دیدارش با کیم جونگ اون را لغو کرده بود.

بیشتر بخوانید:

پس از آن ۲۵ مه/ ۴ خرداد دولت کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «از این اتفاق متاسف است و انتظار نداشته دونالد ترامپ، این دیدار را لغو کند.» در این بیانیه که به امضای معاون وزیر خارجه کره شمالی رسیده بود همچنین پیونگ یانگ از برگزاری این دیدار در هر زمان و هر شرایطی استقبال کرده بود.

آقای ترامپ همچنین در پیامی توییتری دیگری در روز جمعه ۲۵ مه/ ۴ خرداد نوشت: «دریافت بیانیه‌ای گرم و کارآمد از کرۀ شمالی، خبر خیلی خوبی است. به زودی نتیجه آن را خواهیم دید که امیدوارم صلح و رفاه طولانی و پایدار باشد. تنها زمان (و استعداد) پاسخ آن را می‌داند.»

حالا باید متنظر ماند و دید آیا بالاخره دیدار مقامات دو کشور برگزار خواهد شد یا خیر؟

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

طبق آخرین گزارش ها در روز شنبه و در حالیکه رهبران دو کره نیز بار دیگر با هم دیدار داشتند قرار است تیمی سی نفره از کاخ سفید طبق برنامه قبلی و با هدف فراهم کردن مقدمات دیدار دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی به سنگاپور سفر کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: کره شمالی ظرفیت بالقوه درخشانی دارد

ویدئوی انفجار مرکز آزمایش هسته‌ای کره شمالی

ترامپ دیدار با رهبر کره شمالی را لغو کرد