دردسر واژه دیکتاتور و عکس اردوغان برای نشریه فرانسوی

دردسر واژه دیکتاتور و عکس اردوغان برای نشریه فرانسوی
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صاحب دکه روزنامه‌فروشی که در شهر کوچک پونت در نزدیکی آوینیون فرانسه واقع است به خبرنگار لوپوان گفت ابتدا چند عابر از او پرسیده‌اند آیا خجالت نمی‌کشد که آن پوستر را پشت دیوار دکه‌اش نصب کرده است؟

آگهی

گروهی از طرفداران رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه کارگر یک شرکت تبلیغاتی را در فرانسه واداشتند تابلوی جلد نشریه‌ای را پایین بیاورد که اردوغان را دیکتاتور خوانده بود. ویدئوی این اقدام هوادارن دوآتشه آقای اردوغان از عصر جمعه تا کنون بارها روی شبکه‌های اجتماعی بازنشر و دیده شده است.

نشریه فرانسوی «لوپوان» زیر عنوان دیکتاتور، عکسی از چهره رئیس‌جمهوری ترکیه را روی جلد آخرین شماره خود قرار داده و پرسیده است: «اردوغان تا کجا پیش خواهد رفت؟»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

صاحب دکه روزنامه‌فروشی که در شهر کوچک پونت در نزدیکی آوینیون فرانسه واقع است به خبرنگار لوپوان گفت ابتدا چند عابر از او پرسیده‌اند آیا خجالت نمی‌کشد که آن پوستر را پشت دیوار دکه‌اش نصب کرده است؟ و وی پاسخ ‌می‌دهد که انتخاب این پوسترها با او نیست. اما وقتی کم‌کم افراد بیشتری که عمدتا ترک‌تبار بوده‌اند از راه می‌رسند و جوانانی در میان آنها تهدید می‌کنند که دکه را آتش خواهند زد او با شرکت نصب کننده پوستر تماس می‌گیرد تا آن را بردارند.

این پوستر به درخواست نشریه لوپوان حدود دو ساعت بعد سرجای خود بر می‌گردد و پلیس نیز مکان را تحت نظر می‌گیرد. مأمور پلیس ناحیه به خبرنگار لوپوان گفت:‌ «اگر بنا باشد با هر تحریک و تهدیدی و آن هم بر سر یک پوستر بلرزیم، فردا باید از کلی چیزهای دیگر، از حقوق و آزادی‌هایی که داریم عقب بنشینیم.»

بیشتر بخوانید:

از سوی دیگر ابراهیم کلین، سخنگوی نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه هم به این موضوع واکنش نشان داد و در حساب توییتر خود نوشت‌: «روزگاری که ترکیه از غرب دستور می‌گرفت به سرآمده است. شما نمی‌توانید با دیکتاتور نامیدن کسی به آن روزها برگردید.»

شهردار پونت نیز این رفتار را ناپذیرفتنی خواند و خواستار تشکیل پرونده و پیگرد قضایی این موضوع شد.

نشریه لوپوان که پرونده ویژه شماره جنجال‌برانگیز خود را به رئیس‌جمهوری ترکیه اختصاص داده، همچنین روی جلد قید کرده است: «پرونده‌ای درباره رئیس‌جمهوری ترکیه؛ او و جنون عظمتش، روابطش در فرانسه، حمله‌اش به الجزایر، جرائمش و غیره.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت دانشجویان در ترکیه برای حمل کاریکاتوری درباره اردوغان

واکنش‌های داخلی و خارجی به پیروزی اردوغان؛ رقیب اصلی او شکست را پذیرفت

بیست و پنجمین سالگرد حمله به مهاجران ترک در آلمان با حضور وزیر خارجه ترکیه برگزار شد