ترامپ: کره شمالی ظرفیت بالقوه درخشانی دارد

منطقه غیرنظامی در مرز دو کره
منطقه غیرنظامی در مرز دو کره Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ هفته گذشته از لغو برنامه دیدارش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که قرار بود روز ۱۲ ژوئن در سنگاپور انجام شود، خبر داده بود.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می گوید هیاتی از مقامات این کشور برای زمینه چینی اجلاس احتمالی رهبران ایالات متحده و کره شمالی وارد این کشور شده اند.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا از ملاقات مقامات دو کشور در روستایی در منطقه غیرنظامی مرز بین کره جنوبی و همسایه شمالی این کشور خبر داده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر اعلام خبر ورود گروهی از مقامات کشورش به کره شمالی در صفحه توئیتر خود همچنین نوشت: «من حقیقا باور دارم که کره شمالی ظرفیت بالقوه درخشانی دارد و یک روز از نظر اقتصادی و مالی به کشور بزرگی تبدیل خواهد شد. کیم جونگ اون با من در این مورد توافق دارد. این اتفاق رخ خواهد داد!»

سونگ کیم، سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی ریاست هیات آمریکایی در دیدار با مقامات کره شمالی را برعهده دارد. راندال اشرایور، از مقامات وزارت دفاع آمریکا نیز از جمله اعضای هیات آمریکایی است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست مذاکره هیات های آمریکا و کره شمالی تا روز سه شنبه ادامه خواهد یافت.

دونالد ترامپ هفته گذشته از لغو برنامه دیدارش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که قرار بود روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور انجام شود، خبر داده بود.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه گفته بود که وی و کیم جونگ اون در جریان دیدار غیر منتظره روز شنبه خود بر سر لزوم برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی توافق داشته اند.

دونالد ترامپ نیز روز شنبه گفته بود وی همچنان به دنبال برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان انجام اولین آزمایش هسته ای کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی تحریم هایی اقتصادی علیه این کشور وضع کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار وزیر خارجه آمریکا با مقام ارشد کره شمالی در نیویورک

ترامپ: شاید دیدار با کیم در سنگاپور انجام شود

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد