تصادف خودروی نیمه خودکار تسلا با پلیس

تصادف خودروی نیمه خودکار تسلا با پلیس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«حتی زمانی‌که خودرو در حالت خودکار است، این مسئولیت سرنشین است که بر هدایت خودرو تسلط داشته و آن را در زمان‌هایی این چنین کنترل نماید.»

آگهی

یک خودروی نیمه خودکار تسلا در جنوب لس‌آنجلس با یک خودروی پلیس تصادف کرد. خودروی پلیس بی‌سرنشین در کنار خیابان متوقف بوده است و در نتیجه تنها سرنشین خودروی تسلا دچار آسیب سطحی شد.

در زمان بروز حادثه، سامانه خودران تسلا فعال بوده و سرنشین آن دخالتی درهدایت آن نداشته است. با این حال شرکت خودروسازی تسلا به خبرگزاری فرانسه گفت: «حتی زمانی‌که خودرو در حالت خودکار است، این مسئولیت سرنشین است که بر هدایت آن تسلط داشته و در موقعیت‌های مشابه کنترل نماید.»

شرکت تسلا، سالانه تنها در حدود صد هزار خودرو تولید می‌کند. اما به علت ساخت خودروهای الکتریکی و مشهور بودن صاحب آن، ایلان ماسک، نام تسلا به خصوص در مواقع حوادثی از این دست همیشه در صدر خبرها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: تسلا: در تصادف مرگبار کالیفرنیا سامانه خودران اتومبیل فعال بود

در نیمه ماه جاری، تصادف خودروی دیگری خبرساز شد و ایلان ماسک از توجه بیش از اندازه رسانه‌های به «حوادث کوچک» تسلا انتقاد کرد. با این حال معلوم نیست در تصادف مذکور، سامانه خودران تسلا فعال بوده است یا خیر.

ماه مارس گذشته، یک تصادف دیگر خودروی تسلا در حالت خودران موجب مرگ یک نفر شد. حادثه‌ای که ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده آمریکا را وادار به گشایش پرونده‌ای در جهت بررسی ضریب ایمنی خودروهای خودکار تسلا کرد.

ستاد ملی ایمنی حمل و نقل در حال بررسی پرونده دیگری از تسلا در ایالت فلوریدا است. اما در این حادثه آنچه موجب مرگ دو نفر شد، باطری خودروی تسلا بوده است و نه سامانه خودران.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تسلا در مورد آتش گرفتن خودروی برقی‌اش در چین تحقیق می‌کند

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک