آغاز به کار وبسایت خوش‌خبر، پایگاهی که خبر بد ندارد

آغاز به کار وبسایت خوش‌خبر، پایگاهی که خبر بد ندارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اگر از خواندن و شنیدن خبرهای بد خسته و دل‌آزرده‌اید و اگر به فرانسه و زبان فرانسوی هم علاقه دارید کافی است نگاهی به وبسایت «جداً خوش» (Franchement Bien) بیاندازید.

آگهی

شعار وبسایت فرانسوی «جداً خوش» ساده است : لبخند بزنید،‌ شما در فرانسه هستید! این وبسایت خبری با ایده نشر اخبار خوب آغاز به کار کرده است.

بنابراین اگر از خواندن و شنیدن خبرهای بد خسته و دل‌آزرده‌اید و اگر به فرانسه و زبان فرانسوی هم علاقه دارید کافی است نگاهی به وبسایت «جداً خوش» (Franchement Bien) بیاندازید.

در بخش معرفی این وبسایت آمده است: «حرف ما اینجا سیاست و نظرات سیاسی نیست. بلکه برعکس ارزشمندتر کردن کشورمان است ؛ فرانسه‌ای بسیار غنی و پراستعداد که به اوضاع کنونی‌‌ و آینده خود بسیار بدبینانه می‌نگرد.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گردانندگان این وبسایت همچنین می‌گویند: «رسانه‌های سنتی فقط فضای عمومی را خفه‌تر می‌کنند. از کاهِ اخبار بد کوه ساختن کاری ندارد، گرچه اغلب واقعیت هم دارند. ما این خبرها را انکار نمی‌کنیم. خوب است در قدم اول از آنها مطلع باشیم. اما به عنوان مردمانی که تاریخ سرشاری دارند و پر از استعداد هستند لازم است که از دیدن نیمه خالی لیوان دست برداریم و روی نقاط قوت خودمان تمرکز کنیم.»

مقاله‌ای درباره «ایو سن لوران» طراح مشهور مد فرانسه، عکس از وبسایت franchementbien.fr

از جمله این نقاط قوت در زمینه اقتصادی به غول‌های ماشین‌سازی فرانسه اشاره می‌شود و همچنین از تولیدات مختلف و ابتکارات در صنعت گردشگری، ورزش و هنر آشپزی و صنایع عطرسازی و لوازم بهداشتی کشور نیز یاد می‌شود.

این وبسایت آشکارا تصمیم دارد چشم خوشبینی فرانسوی‌ها را که به انتقاد و بدبینی مشهورند باز کند. و در این مسیر راهکار خود را انتشار خبر فعالیت‌ها، پیشگامی‌ها، ابتکارات و حرکات مثبتی است که در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی و اقتصادی و ... در این کشور صورت می‌گیرد.

شماری از اخبار تازه این وبسایت عبارتند از: «ازدواج شاهزاده: جامه فرانسوی در اوج»، مقاله‌ای درباره لباس مگان مارکل، عروس تازه خاندان سلطنتی بریتانیا با طرحی از مارک ژیوانشی فرانسه؛ «پل بکوز: سرآشپز قرن»، در ستایش پل بکوز، سرآشپز معروف و نماد آشپزی فرانسوی که چندی پیش در لیون درگذشت؛ «دریاروب: غولی برای تمیز کردن اقیانوس‌ها»، مقاله‌ای درباره یک کشتی پاک‌کننده آب دریاها که در فرانسه طراحی شده است؛ افزایش آسایش‌ روانی در محیط کار به سبک فرانسوی و ...

مقاله‌ای با عنوان: «جوانان فرانسوی، جداً خوشبین» در بخش آموزش وبسایت franchementbien.fr

بازی با کلمات، نوشتار جذاب، ارائه گفتگوها و ویدئوهای تماشایی به زبان فرانسه از خصوصیات این وبسایت خوش خبر است. بودجه این وبسایت از سوی مارک‌ها و شرکت‌های فرانسوی که با آن همکاری می‌کنند تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قیمت سیگار یک میلیون نفر از سیگاری های فرانسه کم کرد

افتتاح بزرگترین آکواریوم اروپا در فرانسه

دولت فرانسه: از منافع شرکت‌های فرانسوی در ایران قاطعانه دفاع می‌کنیم