قربانی تجاوز جنسی در سودان جنوبی: نمی‌خواستم دیگران مثل من رنج بکشند

قربانی تجاوز جنسی در سودان جنوبی: نمی‌خواستم دیگران مثل من رنج بکشند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تجاوز جنسی به زنان در جنگ داخلی سودان امری عادی است و به عنوان سلاح جنگی کار گرفته می‌شود.

آگهی

شهر بنتیو در سودان جنوبی شاهد یکی از شدیدترین درگیری‌ها از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور است. بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان در داخل کشور، در این شهر قرار دارد.

جنگ داخلی در سودان جنوبی،‌ در سال ۲۰۱۳ میلادی و ۲ سال بعد از استقلال این کشور از سودان آغاز شد. شمار کسانی که به دنبال درگیری از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، رو به افزایش است.

حدود ۱۲۰هزار نفر در «اردوگاه حفاظت از غیر نظامیان» زندگی می‌کنند. اغلب این افراد را زنان قربانی تجاوز و تعرض جنسی تشکیل می‌دهند. در جنگ داخلی سودان، خشونت جنسی به ابزار انتقام طرف‌های مختلف درگیری از یک‌دیگر تبدیل شده است. سازمان‌های غیردولتی تلاش می‌کنند قربانیان تجاوز جنسی را به آغوش خانواده و جامعه بازگردانند.

«کمیته بین المللی نجات» سازمانی غیر دولتی است و با کمک «یونیسف»‌ و اداره کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا، چهار مرکز را برای حمایت، حفاظت، آموزش و کمک به قربانیان تجاوز جنسی در «اردوگاه حفاظت از غیر نظامیان» به راه انداخته است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

زنان در اطراف اردوگاه آوارگان در معرض خطر تجاوز جنسی هستند

ماری که یکی از کسانی است که به دنبال جنگ داخلی سودان جنوبی آواره شده است و در حال حاضر با کمیته بین‌المللی نجات در اردوگاه کار می کند. او می‌گوید:‌ «در جوان مجبور شدم ازدواج کنم. چیزهایی که در این اردوگاه می‌بینم، قلبم را به درد می‌آورد. از وقتی کارم را در کمیته بین المللی نجات شروع کردم ،‌ بارها دیده ام که انواع و اقسام خشونت چه تاثیری بر زندگی مردم دارد. آن موقع فکر می‌کردم باید کاری انجام بدهم. نمی خواستم دیگران مثل من رنج بکشند.»

زنان که برای کارهای روزمره مثل جمع کردن هیزم به خارج از اردوگاه،‌ می روند ممکن است مورد تجاوز یا تعرض جنسی قرار بگیرند. سازمان غیر دولتی بین المللی در سه سال گذشته روزانه در محوطه اطراف اردوگاه گشت می‌زنند.

آمار خشونت جنسی علیه زنان از زمان آغاز جنگ داخلی سودان جنوبی به طور پیوسته رو به افزایش است. در حال حاضر تجاوز به زنان به مشکلی فراگیر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان جنگ داخلی پنج ساله؛ توافق صلح در سودان‌جنوبی امضاء شد

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد