ترامپ: بی صبرانه منتظر دریافت نامه کیم جونگ اون هستم

ترامپ در انتظار نامه رهبر کره شمالی
ترامپ در انتظار نامه رهبر کره شمالی
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واشنگتن برای رفتن به پای میز مذاکره با پیونگ یانگ بی شک خواهد خواست تا «هسته‌ای‌زدایی کره شمالی» محور اصلی گفتگوها قرار گیرد. از همین رو سران کاخ سفید پیش از هرچیز منتظر پاسخ صریح پیونگ یانگ به این خواسته مهم هستند.

آگهی

در حالیکه واشنگتن و پیونگ یانگ اینروزها مقدمات ملاقات تاریخی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون را تدارک می بینند، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد همچنان در انتظار نامه ای از سوی، رهبر کره شمالی است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین طبق روال همیشگی خود که به «دیپلماسی توییتری» شهرت یافته با انتشار توییتی ضمن اشاره به ضیافت شام چهارشنبه شب میان ژنرال کیم یونگ چول، مشاور ارشد رهبر کره شمالی و وزیر امور خارجه خود در نیویورک، این دیدار را بسیار خوب توصیف کرد.

ژنرال کیم یونگ چول که از وی به عنوان دست راست رهبر کره شمالی نام برده می شود صبح پنجشنبه در دیداری مجدد با وزیر امور خارجه آمریکا ادامه گفتگوهای خود را با وی از سر گرفت.

این مقام ارشد کره ای از جانب پیونگ یانگ مامورشده است تا در سفر به آمریکا مقدمات ملاقات تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی را آماده کند.

بیشتر بخوانید:

شام مشترک هیئت کره شمالی با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک

رضایت پمپئو از گفتگوها با هیئت کره ای

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان ملاقات با هیئت تحت ریاست کیم یونگ چول، مشاور ارشد رهبر کره شمالی، گفتگوهای انجام شده برای تدارک مقدمات ملاقات سران دو کشور را مفید و «قابل توجه» دانست و نسبت به انجام آن ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست های بیش از دو ساعته خود با فرستاده کره شمالی بر روی صفحه توییترش نوشت: «گفتگوهایی بنیادین با هیئت کره ای انجام شد و ما اولویت ها برای ملاقات بالقوه میان رهبرانمان را در میان گذاشتیم.»

نامه رهبر کره شمالی در راه واشنگتن

انتظار رئیس جمهوری آمریکا برای دریافت نامه کیم جونگ اون نشانه ای روشن برای به ثمر نشستن و یا دست کم در مسیر درست قرار گرفتن تلاش های بزرگ دیپلماتیک جهت مهار برنامه جاه طلبانه هسته ای پیونگ یانگ محسوب می شود. این تحولات مثبت تنها دوازده روز پیش از موعد تعیین شده برای ملاقات قریب الوقوع و تاریخی میان رئیس جمهوری آمریکا و مرد شماره یک کره شمالی به چشم می خورد؛ حال آنکه مسکو به ظاهر با پیشنهاد ملاقات با کیم جونگ اون درمسکو قصد ورود به این فرایند را دارد.

هیئت کره ای که اکنون در نیویورک به سر می برد به گفته دونالد ترامپ روز جمعه برای تحویل نامه رهبر کره شمالی به واشنگتن سفر خواهد کرد. رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص تصریح کرد: «بی صبرانه منتظر دیدن محتوای نامه هستم.»

تلاش ها برای فراهم کردن ملاقات میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در حالی آخرین روزهای خود را سپری می کند که دونالد ترامپ کمتر از یک هفته پیش به دلیل آنچه وی «خصومت کره شمالی» خواند اقدام به تعلیق این ملاقات کرده بود.

بیشتر بخوانید:

حال با از سرگیری گفتگوها و تلاش های دیپلماتیک میان دو طرف باید منتظر ماند و دید آیا واشنگتن و پیونگ یانگ قادر خواهند بود در نهایت به یک دستور کار مشترک در زمان باقی مانده تا دوازدهم ژوئن، زمان تعیین شده برای این ملاقات تاریخی در سنگاپور دست یابند؟

واشنگتن برای رفتن به پای میز مذاکره با پیونگ یانگ بی شک خواهد خواست تا «هسته ای زدایی کره شمالی» محور اصلی گفتگوها قرار گیرد. از همین رو سران کاخ سفید پیش از هرچیز منتظر پاسخ صریح پیونگ یانگ به این خواسته مهم هستند. این شاید مهمترین دلیل برای انتظار بی صبرانه ترامپ جهت دیدن نامه رهبر کره شمالی باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: ایران کشور چند ماه قبل نیست، تغییر کرده است

مقام آمریکایی: مسئولان نظامی عالی رتبه کره شمالی برکنار شدند

هیأت آمریکایی برای آماده‌سازی دیدار ترامپ و کیم وارد کره شمالی شد