آمریکا: تصمیم در مورد جنگ تجاری با اتحادیه اروپا خواهد بود

کارخانه ای در بلژیک
کارخانه ای در بلژیک Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر تجارت آمریکا: «اگر تنش ها افزایش یابد دلیل آن تصمیم اتحادیه اروپا برای تلافی جویی خواهد بود.»

آگهی

منابع خبری در واشنگتن می گویند دولت آمریکا روز پنجشنبه طرح خود برای وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را اعلام خواهد کرد.

بنا به گزارشها هر چند هنوز احتمال تغییر زمان اعلام وضع این تعرفه ها وجود دارد اما تصمیم اتخاذشده در این مورد پیش از انقضای معافیت کشورهای اتحادیه اروپا از تعرفه های واردات در روز جمعه اول ژوئن اعلام خواهد شد.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو تاکید کرده است که تصمیم واشنگتن قبل از آغاز به کار بازارهای تجاری در روز پنجشنبه و یا پس از پایان کار آنها در این روز اعلام خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزیر بازرگانی ایالات متحده در این مصاحبه تاکید کرده است که کشورش به دنبال جنگ تجاری با اتحادیه اروپا نیست اما به گفته وی در نهایت تصمیم گیری در مورد آغاز جنگ احتمالی تجاری بین دو سوی اقیانوس اطلس با اتحادیه اروپا خواهد بود.

ویلبر راس اظهار داشت: «با اتحادیه اروپا است که تصمیم بگیرد آیا تصمیمات تلافی جویانه را به اجرا بگذارد یا خیر. سوال بعدی این خواهد بود: رئیس جمهور ترامپ چه واکنشی نشان خواهد داد؟ واکنش او را وقتی چین تصمیم به تلافی جویی گرفت مشاهده کردید.»

وی افزود: «اگر تنش ها افزایش یابد دلیل آن تصمیم اتحادیه اروپا برای تلافی جویی خواهد بود.»

در مقابل برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه که قرار است روز پنجشنبه در پاریس با ویلبر راس دیدار کند نیز تاکید کرده است اتحادیه اروپا به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست. هرچند وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه افزوده است که اتحادیه اروپا به وضع تعرفه از طرف آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مارس ۲۵ و ۱۰ درصد تعرفه بر روی واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرد. با این حال وی در آن زمان اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک، برزیل، استرالیا و آرژانتین را از این تعرفه ها مستثنی کرد.

کمیسیون اروپا تاکید کرده است که اتحادیه اروپا باید به طور دائمی از تعرفه های وضع شده بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا معاف شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس مخفی آمریکا با وجود مخالفت ترامپ موتورسیکلت هارلی-دیویدسن سفارش داد

جنگ تجاری اروپا و آمریکا به روزهای حساس نزدیک می شود

عقب‌نشینی ترامپ؛ «جنگ تجاری» با اروپا به تعویق افتاد