اختلال در شبکه پرداخت ویزا کارت در اروپا

 ویزا کارت در اروپا با اختلال مواجه شد
ویزا کارت در اروپا با اختلال مواجه شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که کاربران در بسیاری از کشورهای اروپایی برای خرید کالا و خدمات از طریق کارت با مانع مواجه شده‌اند.

آگهی

ویزا، شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات مالی روز جمعه از اختلال در بخشی از شبکه خود خبر داد و اعلام کرد این مشکل فنی برخی تراکنش ها در اروپا را غیر ممکن کرده است.

شرکت ویزا کارت این مطلب را با انتشار پستی در حساب توییتر خود به اطلاع مشترکان خود رساند. در این پست توییتری ضمن اشاره به اختلال یاد شده و ایجاد مشکل برای برخی تراکنش‌ها در اروپا آمده است: «ما هم اکنون در حال بررسی علت این اختلال هستیم و در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل خواهیم کرد.»

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است در این باره با شرکت ویزا تماس گرفته تا اطلاعات بیشتری کسب کند اما مسئولان شرکت از دادن جزئیات بیشتر در خصوص این اختلال سرباز زده و نسبت به شمار کاربرانی که درگیر این مشکل شده‌اند، ابراز بی اطلاعی کرده‌اند.

به گفته مسئولان «رویال بانک اسکاتلند» در حال حاضر تنها پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته و دریافت وجه از خودپردازها طبق روال معمول با کارت اعتباری ویزا بدون مشکل انجام می‌شود.

گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که کاربران در بسیاری از کشورهای اروپایی برای خرید کالا و خدمات از طریق کارت با مانع مواجه شده‌اند.

طبق مشاهدات خبرنگاران در برلین، خریداران در صف‌های طویل پشت صندوق فروشگاه‌ها و مراکز تجاری گرفتار شده‌اند و کارمندان مغازه‌ها در حل مشکل به وجود آمده و راه‌اندازی مشتریان ناتوان نشان می‌دهند.

بسیاری از صاحبان کسب و کار به شدت نگران تبعات و تاثیر منفی این مشکل فنی بر فعالیت‌های خود هستند. ساندرا فوی، صاحب یک کتاب‌فروشی در منچستر نگرانی خود را به اسکای نیوز اینگونه توضیح می‌دهد: «من مغازه کوچکی دارم و هر گونه از دست رفتن گردش مالی برایم مشکل ساز است.»

سوپرمارکت‌ها و مراکز بزرگ خرید بیش از دیگر بخش‌ها تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. سخنگوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مارک اند اسپنسر Mark & Spencer در بریتانیا به روزنامه گاردین گفته است که در حال حاضر این فروشگاه‌ها از پذیرفتن ویزا کارت معذور هستند.

در آخرین لحظات تهیه این مطلب برخی از بانک‌ها نظیر اچ اس بی اس HSBC و چند شرکت ارائه دهنده راه‌حل‌های مالی به بیش از شصت هزار شرکت در بریتانیا و ایرلند از برطرف شدن تدریجی این مشکل خبر داده‌اند.

به صفحه یورونیوز فارسی در اینستاگرام بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار بانک مرکزی اروپا نسبت به ایجاد اختلال در ثبات مالی حوزه پولی یورو

مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۴؛ تصاویری از تظاهرات حامیان محیط زیست و مخالفان سرمایه‌داری در داووس سوئیس

یک ناشر آلمانی-بریتانیایی کتابی را که با استفاده از «چت‌جی‌پی‌تی» نوشته شده بود روانه بازار نشر کرد