بشار اسد به کره شمالی می‌رود

بشار اسد به کره شمالی می‌رود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بشار اسد در هنگام دریافت استوارنامه سفیر کره شمالی در حالی که نام رسمی «جمهوری دموکراتیک خلق کره» را برای اسم بردن از این کشور استفاده می‌کرد، از قصد خود برای سفر به پوینگ یانگ خبر داد.

آگهی

خبرگزاری دولتی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که بزودی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای دیدار با کیم جونگ اون، به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

احتمالا این نخستین دیدار کیم جونگ اون با رهبر یک کشور دیگر در کره شمالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره، بشار اسد چند روز پیش در تاریخ سی‌ام ماه مه در حالی که «جمهوری دموکراتیک خلق کره» را برای اسم بردن از این کشور استفاده می‌کرد، از قصد خود برای سفر به کره شمالی خبر داد.

گزارش ها حاکی از آن است که بشار اسد در زمان دریافت استوارنامه مینگ جونگ نام، سفیر کره شمالی در سوریه، موضوع سفر را مطرح کرده است. دفتر ریاست جمهوری سوریه تا کنون در اینباره اظهار نظری نکرده است.

هر دو کشور سوریه و کره شمالی در انزوای بین المللی به سر می‌برند. دمشق به دلیل جنگ داخلی و سرکوب مخالفان خود و پیونگ‌ یانگ بخاطر برنامه‌ هسته‌ای و موشک‌های بالستیک در عرصه بین المللی با چالش های فراوانی مواجه بوده‌اند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ تا کنون هیچ دیدار رسمی در پیونگ‌ یانگ با رهبران سیاسی کشورهای دیگر نداشته است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی پوینگ یانگ (KCNA) بشار اسد با اشاره به تحولات اخیر شبه جزیره کره گفته است:‌ «جهان از رویداد قابل توجهی که در شبه جزیره کره با رهبری خردمندانه کیم جونگ اون اتفاق می‌افتد استقبال می‌کند. من مطمئن هستم که او در متحد کردن کره پیروزی نهایی را به دست خواهد آورد.»

به گفته وزارت خارجه کره جنوبی، پیونگ یانگ روابط دیپلماتیک خود با سوریه را از سال ۱۹۶۶ با بازگشایی سفارتخانه در دمشق آغاز کرد. سه سال پس از آن نیز سوریه سفارت خود در کره شمالی را بازگشایی کرد.

اما همکاری نظامی میان دو کشور به زمان جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳ باز می‌گردد؛ زمانی که کره شمالی ۵۳۰ سرباز از جمله خلبانان، رانندگان تانک و متخصصان موشک‌های بالستیک را به سوریه فرستاد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش بین نیروهای روسیه و شبه نظامیان حامی اسد در سوریه

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟

کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد را آزمایش کرد