جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با چهار تیم گروه A آشنا شوید

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با چهار تیم گروه A آشنا شوید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه (A) در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل مصر، روسیه، عربستان سعودی و اروگوئه وشعارهای آنان می‌پردازیم:

آگهی

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز چهاردهم ژوئن در وزرشگاه لوژنیکی مسکو آغاز خواهد شد. ۳۲ تیم شرکت کننده برای سفر و حضور در این مسابقات آماده می‌شوند.

معرفی فهرست بازیکنان تیم‌های ملی، طرح لباس و شعار هر تیم آماده است و بازی‌های تدارکاتی همچنان ادامه دارد. شعارهای رسمی هر کدام از تیم‌های راه یافته جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت درج بر روی اتوبوس هر تیم در مسابقات جهانی فوتبال نیز آماده شده است. البته این شعار‌ها نه از سوی مسئولان تیم‌ها که از سوی هواداران انتخاب می‌شوند.

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه (A) مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل مصر، روسیه، عربستان سعودی و اروگوئه وشعارهای آنان می‌پردازیم:

مصر: «وقتی می‌گوییم فرعون، دنیا برای شنیدن ما به پا می‌خیزند» (لما نقول الفراعنة الدنيا تقوم تسمعنا)

شعار تیم ملی فوتبال مصر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مصر که طی ده سال گذشته تیم اول آفریقا بوده، پیش از این تنها موفق به صعود به دو جام جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۹۰ شده بود. اما در بازه زمانی ۱۹۳۸ تا ۱۹۷۰ تنها یک‌ بار در این مسابقات حاضر شد.

هشتم اکتبر ۲۰۱۷ تیم مصر با برد مقابل کنگو پس از ۲۸ سال موفق به صعود به جام جهانی فوتبال روسیه شد. با این حال مصدومیت محمد صلاح بازیکن مصری تیم لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید، ضربه‌ای به روحیه هواداران فوتبال این کشور وارد آورد.

محبوبیت این افسانه فوتبال در مصر به حدی است که بسیاری از مردم در انتخابات ماه مارس در این کشور نام او را روی برگه‌های رای نوشتند.

محمد صلاح، فوروارد تیم لیورپول مطمئن است که به بازی های جام جهانی خواهد رسید و مصدومیتش بر طرف خواهد شد.

شعار تیم مصر «وقتی می‌گوییم فرعون، دنیا برای شنیدن ما به پا می‌خیزند» به فراعنه و تاریخ پادشاهان قدرتمند این کشور اشاره دارد، اگر چه با وجود آسیب دیدگی محمد صلاح و وضعیت جسمانی اوبه نظر می‌رسد که «فرعون» فعلا در خواب است.

مصر با این شعار بیشترین توجه را در میان ۳۲ تیم به خود جلب کرده است.

این تیم روز پانزدهم ژوئن در اولین دیدار مقابل اروگوئه به میدان خواهد رفت.

روسیه: «دریادلانه بازی می‌کنیم» (ИГРАЙ С ОТКРЫТЫМ СЕРДЦЕМ)

شعار تیم ملی فوتبال روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸

تیم ملی روسیه که پیش از این در سال‌های ۱۹۹۴، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ به جام جهانی فوتبال راه یافته بود، برای آمادگی جهت حضور در اولین میزبانی خود در جام جهانی در کمپ تمرینی روستای استوبای اتریش کمپ تمرینی برگزار کردند. این کمپ در محافل بین المللی فوتبال بسیار شناخته شده است و تیم ملی فرانسه نیز دو سال پیش برای مسابقات قهرمانی اروپا به این کمپ رفته بود.

تیم ملی فوتبال این کشور با داشتن دو بازیکن دو قلو با نام‌های آنتون و آلکسی میرانشوک به مصاف رقبای خود خواهد رفت. ریشه خانوادگی این دو برادر که از پائیز ۲۰۱۷ در تیم ملی این کشور بازی می کنند، به کازاک‌های روسیه باز‌می‌گردد که مرزبانان زمان روسیه تزاری بودند.

آنها پیش از پیوستن به تیم اسپارتاک مسکو در تیم محلی شهر محل زادگاه خود یعنی اسلاویانسک-نا-کوبانی در نزدیکی شبه جزیره کریمه بازی می‌کردند.

روسیه علاوه بر شعار نهایی خود یعنی «دریادلانه بازی می‌کنیم»، دو شعار دیگر را نیز در نظر داشت. «خرس‌های روسیه پیش به سوی پیروزی» و «همه ملت با تمام وجود به دنبال رویا» دو شعار دیگری بود که در این نظرسنجی از سوی هواداران روس رای نیاورد.

تیم روسیه اولین بازی خود را در تاریخ ۱۴ ژوئن، روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل عربستان سعودی انجام خواهد داد.

عربستان سعودی: «سواران صحرا» (فرسان الصحراء)

شعار تیم ملی فوتبال عربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی فوتبال عربستان که خود را «شاهین‌های سبز» می‌خوانند. در رده‌بندی تیم‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ پائین‌ترین جایگاه را دارد. این تیم از سال ۲۰۱۵ تا کنون سه مربی عوض کرده و شانس صعود او به بازی فینال این رقابت‌ها ۱ در ۱۰۰۰ ارزیابی شده است.

«سواران صحرا» شعار تیم عربستان سعودی نه یک جمله بلکه لقبی برای بازیکنان این تیم است. کوتاه‌ترین شعار میان تیم‌های مختلف در عین‌حال مرموز است و خواهان نشان دادن قدرت این تیم آسیایی در گروه تیم‌ میزبان مسابقات است. تیمی که قرار است به همراه میزبان مسابقات بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ را افتتاح کند.

تیم ملی عربستان در اولین دیدار خود در چارچوب این مسابقات در بازی افتتاحیه ۱۴ ژوئن مقابل روسیه میزبان به میدان خواهد رفت.

آگهی

اروگوئه : «خورشید در روسیه می‌درخشد، آسمان همه جا آبی روشن است»

شعار تیم ملی فوتبال اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

اروگوئه درگروه (A)، در صورت نبود تیم میزبان مسابقات یعنی روسیه مطرح‌ترین تیم این گروه بود. تیم ملی این کشور تاکنون در دوازده دوره جام جهانی حضور داشته و دو عنوان قهرمانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ و سه عنوان چهارمی در جام‌های جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۰ و ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را کسب کرده‌ است.

مربی تیم ملی اروگوئه برای سومین دوره در جام جهانی با این تیم همراه می‌شود. اسکار تابارس، مربی ۷۱ ساله تیم فوتبال اروگوئه و بازیک سابق تیم ملی این کشور از سوی هواداران لقب «استاد بزرگ» را دریافت کرده است.

لوئیس سوآرز، بازیکن تیم بارسلونا در خط حمله تیم ملی این کشور در کنار ادینسون کاوانی، بازیکن تیم پارس سن ژرمن بازی خواهد کرد. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به دلیل گاز گرفتن بازیکن خط دفاع شیلی، چهار ماه از حضور در بازی‌ها محروم شد.

اروگوئه همواره از گروه خود صعود کرده است. این بار نیز در صورت صعود حریف احتمالی این تیم در دور بعد اسپانیا یا پرتغال هم گروه‌های تیم ایران خواهند بود.

شعار انتخاب شده برای تیم ملی اروگوئه به پرچم این کشور اشاره داد. پرچمی که خورشیدی در میان راه‌ راه‌های آبی روشن قرار دارد. شعاری ساده اما با صلابت و زیبا که در عین حال به لباس فوتبالیست‌های این تیم نیز اشاره دارد.

آگهی

تیم خورشید و آسمان اروگوئه در بازی آغازین خود، روز پانزدهم ژوئن به مصاف فراعنه مصر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دخه آ: خواهان عذرخواهی علنی شخص نخست وزیر هستم

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ با تیم‌های رقیب آرژانتین در گروه D آشنا شوید

جام ملت‌های آسیا؛ کار دشوار تیم ملی در مقابل تیمی که سخت گل می‌خورد