بیماری مرموز کارکنان کنسولگری آمریکا در چین

بیماری مرموز کارکنان کنسولگری آمریکا در چین
Copyright 
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه آمریکا پیش از به کارکنان خود در چین هشدار داده بود مراقب شنیدن اصوات عجیب باشند.

آگهی

گروهی از دیپلمات‌های ایالات متحده که در کنسولگری شهر گوانگ‌ژو چین دچار بیماری مرموزی شده بودند به آمریکا بازگردانده شدند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این افراد را به آن دلیل بازگردانده است که آنان دچار بیماری مرموزی با عوارض شبیه آسیب مغزی شده بودند که شبیه بیماری اخیر کارکنان سفارت آمریکا در کوبا بوده است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هدر نوئرت‌، سخنگوی این وزارتخانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد پس از آنکه یکی از کارکنان کنسولگری آمریکا در شهر گوانگ‌ژو در جنوب چین دچار بیماری ناگهانی شد مسئولان کنسولگری خواستند یک تیم پزشکی کارکنان و خانواده‌های آنان را معاینه کند.

در نتیجه این معاینات تصمیم گرفته شد که برخی از این افراد برای بررسی‌های بیشتر و تشخیص جامع علائم بیماری خود به آمریکا فرستاده شوند. وزارت خارجه آمریکا پیش از به کارکنان خود در چین هشدار داده بود مراقب شنیدن اصوات عجیب باشند.

تصویری از سردر کنسول‌گری سفارت آمریکا در گوانگ‌ژو چین. عکس از رویترز

روزنامه نیویورک تایمز نیز گزارش داد وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه دست‌کم دو تن از کارکنانش در چین را که پس از شنیدن صدایی مرموز دچار ناخوشی شده بودند روانه خانه کرده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده نیز روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از ماه گذشته گروهی متشکل از نیروهای چند سازمان این کشور را مستقیما مسئول پاسخگویی به این حوادث ناشناخته مربوط به سلامت کارکنان کرده است.

وی افزود: «منشاء دقیق این آسیب‌هایی که به کارکنان وارد شده روشن نیست و هنوز مشخص نشده است که آیا تمامی این حوادث دلیل یکسانی دارند یا خیر.»

سال گذشته میلادی ۲۴ تن شامل کارکنان سفارت آمریکا در کوبا و اعضای خانواده آنها با علائمی مشابه بیهوشی و آسیب مغزی خفیف روبرو شدند. در پی بروز این بیماری مرموز تنش در روابط ایالات متحده و کوبا موقتا اوج گرفت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن اسرائیلی‌ها برای افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس

همرسانی پورنوگرافی؛۳۲ کارمند سفارت آمریکا در کامبوج اخراج شدند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند