۹ شبه نظامی در عملیات سپاه پاسداران در غرب ایران کشته شدند

رزمايش اقتدار نيروی زمينی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رزمايش اقتدار نيروی زمينی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی Copyright امير خلوصی- ايسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این عملیات در منطقۀ مرزی اشنویه واقع در استان آذربایجان غربی، در نزدیکی مرز عراق اجرا شد.

آگهی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز شنبه اعلام کرد که در پی اجرای عملیاتی در شمال‌غرب این کشور، یک تیم تروریستی ۹ نفره منهدم و تمام اعضای آن کشته شدند.

این عملیات در منطقۀ مرزی اشنویه واقع در استان آذربایجان غربی، در نزدیکی مرز عراق اجرا شد. به گفتۀ سپاه پاسداران، این تیم مسلح از مرز عبور کرده و وارد ایران شده بود تا طرح حمله‌ای را به اجرا بگذارد.

در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد، آمده است: «عناصر تیم تروریستی به تبعیت از دستور سران گروهک‌های تروریستی، در شمال عراق با برنامه‌ریزی دقیق جهت اقدامات تروریستی و ضدامنیتی قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند... [این گروه] از نفوذ به داخل منطقه ناکام مانده و در منطقه مرزی اشنویه به طور کامل منهدم شدند.»

هویت این شبه نظامیان اعلام نشده است و بر اساس بیانیه، اجرای این عملیات ضدتروریستی هیچ تلفاتی را نیز در میان نیروهای سپاه در پی نداشته است.

یک سال پیش از این، در ۷ ژوئن ۲۰۱۷ میلادی (۱۷ خرداد ۱۳۹۶) حملۀ شبه نظامیان به ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران و آرامگاه روح الله خمینی، رهبر انقلاب ایران دست‌کم ۱۷ کشته بر جای گذاشت. داعش مسئولیت حملات تهران را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران از کشته شدن سه «تروریست» وابسته به آمریکا در ماکو خبر داد

وزارت اطلاعات ایران از بازداشت ۲۷ عضو یک «گروه تروریستی» خبر داد

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند