آلمان و رقیبانش در جام جهانی؛ آیا جرمن‌ها می توانند تاریخ را دوباره بنویسند؟

آلمان و رقیبانش در جام جهانی؛ آیا جرمن‌ها می توانند تاریخ را دوباره بنویسند؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارکز به «ال کازیه» نیز شهرت دارد و به دلیل اتهام همکاری با کارتل مواد مخدر هرناندز در فهرست تحریم آمریکا قرار دارد.

آگهی

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز چهاردهم ژوئن با بازی تیم روسیه مقابل عربستان سعودی در ورزشگاه لوژنیکی مسکو آغاز خواهد شد. ۳۲ کشور شرکت کننده برای سفر و حضور در این مسابقات آماده می‌شوند.

معرفی فهرست بازیکنان تیم‌های ملی، طرح لباس و شعار هر تیم آماده است و بازی‌های تدارکاتی همچنان ادامه دارد. شعارهای رسمی هر کدام از تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت درج بر روی اتوبوس هر تیم در مسابقات جهانی فوتبال نیز آماده شده است. البته این شعار‌ها نه از سوی مسئولان تیم‌ها که از سوی هواداران انتخاب شده‌اند.

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه F مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل آلمان، سوئد، مکزیک و کره جنوبی و همچنین شعارهای تیم‌های ملی این کشورها می‌پردازیم:

آلمان: «بیائید با هم تاریخ را بنویسیم»

ZUSAMMEN. GESCHICHTE SCHREIBEN

شعار تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

آلمان در این دوره از مسابقات جام جهانی تنها برای حفظ عنوان قهرمانی خود به روسیه می‌رود. این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پس از ۲۵ سال موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد.

تیم ملی آلمان در مجموع چهار قهرمانی و ۴ عنوان سومی جام جهانی را در پرونده دارد. این تیم در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ جام را به خانه برد.

تیم فوتبال آلمان علاوه بر قهرمانی جام ملت‌های اروپا سال گذشته نیز توانست قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شود.

یوآخیم لو بازیکن سابق تیم آلمان در این دوره از مسابقات جام جهانی برای سومین دوره مربی تیم ملی این کشور است.

تونی کروس، معروف‌ترین بازیکن تیم ملی آلمان، هابک تیم رئال مادرید است. او با ۹/۷ امتیاز در جام جهانی برزیل بهترین بازیکن در پست هافبک شد و در ۲۰۱۴ نام او در میان فینالیست‌های نامزد دریافت توپ طلا قرار داشت.

در میان بازیکنان تیم ملی آلمان توماس مولر، کاپیتان دوم بایر مونیخ بیشترین تعداد حضور در جام جهانی را دارد. مولر در جام جهانی ۲۰۱۰ با پنج گل آقای گل این دوره از مسابقات شد.

مسوت اوزیل، بازیکن تیم آرسنال و تیم ملی آلمان که لقب «پادشاه پاس» را دارد، ممکن است به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو نتواند در بازی اول این تیم مقابل مکزیک شرکت کند.

شعار «بیائید با هم تاریخ را بنویسیم» تیم آلمان انگیزه و قصد هواداران برای تکرار قهرمانی را می‌رساند.

اولین بازی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تاریخ هفدهم ژوئن مقابل مکزیک خواهد بود.

مکزیک: «ساخت مکزیک برای پیروزی»

HECHOS EN MÉXICO!, ¡HECHOS PARA LA VICTORIA

شعار تیم ملی فوتبال مکزیک در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم فوتبال مکزیک از پرافتخارترین تیم‌های آمریکای مرکزی پس از ناکامی در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها در سال گذشته با انگیزه صعود و حضور موفق راهی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌شود.

از آخرین صعود مکزیک به یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی ۳۲ سال می‌گذرد. این کشور تنها در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ زمانی که میزبان جام جهانی بود توانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

برای شکستن این الگو، خوآن کارلوس اوسوریو، مربی این تیم، ترکیب بازیکنان جدیدی را انتخاب و روش بازی تیم را تغییر داده است. با این مربی هیچگاه نمی‌توان حدس زد که چه افرادی در ترکیب بازی قرار دارند.

ستاره تیم فوتبال مکزیک ایروینگ رودریگو لوزانوی ۲۲ ساله، بازیکن شوت زن و مهار نشدنی تیم پاچوکا است.

آگهی

رافائل مارکز از دیگر بازیکنان مطرح این تیم است که برای پنجمین بار در جام جهانی حاضر می‌شود. این فوتبالیست که به «ال کازیه» شهرت دارد به دلیل اتهام همکاری با کارتل مواد مخدر هرناندز در فهرست ۲۲ فرد تحریم شده از سوی ایالات متحده قرار دارد. این بازیکن همواره اتهامات مطرح شده را تکذیب کرده است.

مکزیک اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را روز هفدهم ژوئن مقابل آلمان انجام می‌دهد.

سوئد: «با هم برای سوئد»

TILLSAMMANS FÖR SVERIGE

شعار تیم ملی فوتبال سوئد در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

سوئد امسال بدون زلاتان ابراهیموویچ راهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد شد. این مهاجم تیم لس آنجلس گلکسی که در سال ۲۰۱۶ از بازی در تیم ملی سوئد کناره‌گیری کرده است، در ۱۱۶ بازی برای تیم ملی این کشور ۶۲ گل به ثمر رساند. او گفته است که به عنوان هوادار به روسیه خواهد رفت و بازی‌های تیم خود را تماشا می‌کند.

تیم ملی فوتبال سوئد تا کنون در ۱۱ جام جهانی شرکت کرده است. امیل فوشبری، مطرح‌ترین بازیکن این تیم که در سال ۲۰۱۴ نیز به عنوان بهترین هافبک سوئد انتخاب شد.

آگهی

شعار «با هم برای سوئد» که مانند دیگر تیم‌ها از سوی هوادارن مطرح و انتخاب شده است کمی کلیشه ای است و نشانی از خواست پیروزی در آن نیست.

اولین بازی سوئد در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هجدهم ژوئن مقابل کره جنوبی برگزار خواهد شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کره جنوبی:‌«ببرهای آسیا جهان را فتح می‌کنند»

아시아의 호랑이, 세계를 삼켜라

شعار تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کره جنوبی که از قدرت‌های مطرح فوتبال آسیاست، پس از سه بازی ضعیف در دوره پیش جام جهانی در برزیل با خشم هواداران روبرو شدند.

آگهی

تیم ملی فوتبال کره جنوبی در جام جهانی برزیل با تیم‌های روسیه، الجزایر و بلژیک هم گروه بود اما این‌بار راه سخت‌تری را در پیش دارد زیرا با آلمان قهرمان جهان، مکزیک میزبان دو دوره جام جهانی و سوئد هم گروه است.

صعود به مراحل بعدی جام جهانی برای این تیم حتی با وجود داشتن مهاجمی چون سونگ هیونگ مین، بازیکن تاتنهام انگلیس، آسان نخواهد بود.

مربی تیم کره در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از کار برکنار شد و شین تائه یونگ، بازیکن سابق تیم ملی، سکان مربی‌گری را در دست گرفت و توانست با برد نه چندان قوی مقابل ایران و ازبکستان به جام جهانی صعود کند.

شادی بازیکنان این تیم پس از برد مقابل ازبکستان با انتقاد هواداران قرار گرفت. آنها می‌گفتند که این بازی لایق جشن گرفتن نیست.

این تیم در ده دوره مسابقات جام جهانی حضور داشته که ۹ دوره آن به صورت پیاپی بوده است. تیم ملی فوتبال این کشور ۳ قهرمانی بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد.

آگهی

کره در سال ۲۰۰۲ میزبان جام جهانی بود و در همان دوره توانست به نیمه نهایی این مسابقات راه یابد.

اولین بازی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز هجدهم ژوئن مقابل سوئد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استکهلم یک خبرنگار چینی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی اخراج کرد

پیامدهای جنگ غزه؛ سوئد برای برگزاری مسابقه یوروویژن آنهم با تدابیر امنیتی بالا آماده می‌شود

دادگاه سوئد: مالک زمینی که شهاب‌سنگ در آن سقوط کرده بود صاحب آن است