«اسرائیل به ایرانیان بازیافت آب آموزش می‌دهد»

«اسرائیل به ایرانیان بازیافت آب آموزش می‌دهد»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیام ویدیویی یکشنبه شب بنیامین نتانیاهو، تازه ترین مورد از رویکرد دیپلماتیک جدید اسرائیل در قبال ایران است

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شامگاه شنبه با انتشار یک ویدیو اعلام کرد به مردم ایران بازیافت آب را آموزش می‌دهد. 

آقای نتانیاهو در این ویدیو -که به زبان فارسی زیرنویس شده است- با اشاره به چالش کم‌آبی در ایران، برای کمک به مردم این کشور اعلام آمادگی کرد. 

نخست وزیر اسرائیل در این پیام می‌گوید: «امروز پیشنهاد بی‌سابقه‌ای برای ایران دارم، در مورد آب. مردم ایران قربانی رژیمی بی‌رحم و استبدادی هستند که حتی آب مورد نیازشان را از آنها دریغ می‌کند. اسرائیل از مردم ایران حمایت می‌کند برای همین دلیل می‌خواهم به نجات تعداد بیشماری از مردم ایران کمک کنم.»

بحران آب در ماه‌ها و هفته‌های گذشته در بسیاری از مناطق ایران و به ویژه نواحی مرکزی این کشور مانند استان اصفهان بسیار وخیم شده است؛ شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است که برای مقابله با این چالش راسا وارد عمل خواهد شد.

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به داده‌های سازمان هواشناسی و گفته‌های عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران گفت: «تقریبا ٩٦ درصد از مناطق ایران از درجاتی از خشکسالی در رنج است.... وزیر پیشین کشاورزی ایران اشاره کرد که به دلیل آسیب‌های زیست محیطی، ۵۰ میلیون ایرانی مجبور به ترک محل زندگی خود خواهند شد.»

وی با متهم کردن جمهوری اسلامی به «مدیریت نادرست، بی‌کفایتی و سرقت منابع حیاتی»، رژیم حاکم بر ایران را مسئول رنج بردن میلیون‌ها کودک توصیف کرد.

آقای نتانیاهو با اشاره به وجود چالش آب در اسرائیل افزود: «ما فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای برای حل این مشکل توسعه داده‌ایم. اسرائیل تقریبا نود درصد آب خود را تصفیه و بازیافت می‌کند. بیش از هر کشور دیگری در جهان.»

رئیس دولت اسرائیل با اشاره به تجربه «موفق» این کشور در مواجهه با بحران آب گفت: «ما آبیاری قطره‌ای را اختراع کردیم. تکنولوژی‌های ما مواد مغذی لازم برای هر گیاه را به صورت دقیق مشخص می‌کنند. اسرائیل کاردانی لازم برای جلوگیری از فاجعه زیست محیطی در ایران را دارد.»

وی با ابراز تمایل برای «به اشتراک گذاشتن» این دانش با مردم ایران و با اشاره به مجاز نبودن سفر اسرائیلیان به ایران گفت: «باید خلاق باشیم.» آقای نتانیاهو برای حل این مشکل راه اندازی یک سایت به زبان فارسی را پیشنهاد داد که در آن «اطلاعات دقیق درباره بازیافت و تصفیه آب در اختیار مردم ایران قرار خواهد گرفت و از این طریق به کشاورزان ایران نشان داده خواهد شد که چگونه محصولشان را حفظ کنند و نانی به سفره خانواده‌‌هایشان ببرند.» 

آقای نتانیاهو بار دیگر با اشاره به شعار مرگ بر اسرائیل در ایران گفت: «در مقابل اسرائیل فریاد می‌زند: "زنده باد مردم ایران".» 

در پایان این پیام ویدیویی که تا زمان تنظیم این خبر هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی دیده و بازنشر شده، آدرس یک کانال تلگرامی و وبسایت فناوری آب قرار داده شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابر دزدی دلیل تازه مطرح شده برای تغییرات اقلیمی ایران

واکنش نتانیاهو به توییت رهبر ایران؛ هدف ایران از غنی‌سازی نابودی اسرائیل است

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند