«شیاطین سرخ» بلژیک و «سه شیرها»ی انگلستان در گروه G جام جهانی ۲۰۱۸

«شیاطین سرخ» بلژیک و «سه شیرها»ی انگلستان در گروه G جام جهانی ۲۰۱۸
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه G مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل انگلیس، پاناما، بلژیک و تونس، زمان بازی‌های این تیم‌ها و همچنین شعارهای آنان می‌پردازیم:

آگهی

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز چهاردهم ژوئن در ورزشگاه لوژنیکی مسکو آغاز خواهد شد. کشور‌های راه‌یافته به این بازیها در کمپ‌های خود در روسیه مستقر شده و برای حضور در این مسابقات آماده می‌شوند.

فهرست بازیکنان تیم‌های ملی، طرح لباس و شعار هر تیم آماده است و بازی‌های تدارکاتی تا روزهای پایانی مانده به افتتاحیه همچنان ادامه دارد. شعارهای رسمی هر کدام از تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت درج بر روی اتوبوس هر تیم در مسابقات جهانی فوتبال از سوی هواداران انتخاب شده است و همه برای آغاز مسابقات هیجان‌زده هستند.

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه G مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل انگلستان، پاناما، بلژیک و تونس، زمان بازی‌های این تیم‌ها و همچنین شعارهای آنان می‌پردازیم:

بلژیک: «شیاطین سرخ در ماموریت»

(Red Devils on a mission)

شعار تیم ملی فوتبال بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

گروه G جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را شاید بتوان تحت تاثیر شدید لیگ برتر انگلیس خواند زیرا حتی بازیکنان مهم تیم بلژیک نیز در لیگ جزیره توپ می‌زنند.

کوین دو بروینه و وینسنت کمپانی دو بازیکن منچستر سیتی و ادن هازارد از چلسی از جمله بازیکنان تیم ملی بلژیک هستند که در این لیگ بازی می‌کنند. همچنین روبرتو مارتینز مربی این تیم نیز در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ موفق شد تیم سوانزی سیتی را به مقام قهرمانی در لیگ دسته اول انگلستان برساند.

«شیاطین سرخ» بلژیک در رده‌بندی فیفا جایگاه سوم را میان ۲۰۷ کشور فهرست فیفا دارند. آنها روی کاغذ یکی از شانس های قهرمانی این دوره از جام جهانی هستند اما باید دید که آیا می‌توانند عادت مایوس کردن هوادارن در بازی‌های بزرگ را ترک کنند یا خیر!

امید بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز چشمگیر بود اما در یک چهارم نهایی متوقف شد.

«شیاطین سرخ» در بازی‌های مقدماتی جام جهانی با نه برد و یک مساوی و مجموع ۴۳ گل اولین تیم اروپایی بود که مجوز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.

تیم ملی فوتبال بلژیک در اولین بازی خود در چارچوب جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ۱۸ ژوئن مقابل پاناما به میدان خواهد رفت.

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید
**

پاناما: «پاناما قدرت دو دریا»

(PANAMÁ! LA FUERZA DE DOS MARES)

شعار تیم ملی فوتبال پاناما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

این اولین حضور پاناما در جام‌های جهانی است. خوشحالی هواداران فوتبال پاناما به حدی بود که رئیس جمهوری این کشور روز پس از راه‌یابی به جام جهانی روسیه را تعطیل ملی اعلام کرد.

تیم ملی فوتبال پاناما با پیروزی دو بر یک مقابل کاستاریکا به عنوان تیم سوم کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) به صورت مستقیم وارد جام جهانی شد.

یکی از بازیکنان مشهور تیم ملی این کشور با نام آمیلکار هنریکس در ماه آوریل به ضرب گلوله کشته شد. وی که سال ۲۰۰۵ به تیم ملی پاناما پیوست، ۸۴ بار با تیم کشور خود به میدان رفت.

مربی تیم ملی پاناما، ارنان داریو گومز است، بازیکن و مربی سابق کلمبیایی است که تا کنون همراه ۴ تیم تا مرحله فینال جام جهانی رفته است.

شعار این تیم مشهور به «جریان سرخ»، «پاناما قدرت دو دریا» است که احتمالا به مجاورت پاناما در ساحل دو اقیانوس اطلس و آرام اشاره دارد.

«جریان سرخ» پاناما در اولین دیدار خود در چارچوب جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با شیاطین سخ بلژیک روبرو خواهند شد.

آگهی

تونس: «روسیه! عقاب‌ها می‌آیند؛ بازیکنان و مردم دست در دست هم»

(يا روسيا جاوك النسور. يد وحدة ملاعبية و جمهور)

شعار تیم ملی فوتبال تونس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تونس که درگروه خود در مقدماتی جام جهانی شکست ناپذیر جلوه کرد پس از ۱۲ سال تلاش موفق شد که به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یابد. آخرین حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود.

تیم فوتبال تونس که در مجموع ۴ بار در جام های جهانی حاضر شده‌است، در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در رده بندی فیفا در رتبه نهم قرار داشت در حالیکه امسال در جایگاه بیست و چهارم قرار دارد.

نبیل معلول،بازیکن سابق تیم الاهلی عربستان و مربی تیم ملی تونس نسبت به صعود تیم خود از مرحله گروهی امیدوار است.

تیم ملی فوتبال سوریه به «عقاب‌ها» شهرت دارند و این لقب را در شعار «روسیه عقاب‌ها می‌آیند؛ بازیکنان و هواداران دست در دست هم» برای تیم خود نیز استفاده کرده‌اند.

آگهی

تونس در اولین دیدار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز هجدهم ژوئن مقابل انگلستان به میدان خواهد رفت.

انگلستان: «پیروزی را برایمان به ارمغان بیاورید»

SEND US VICTORIOUS

شعار تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

انگلستان که با پیروزی بر اسلوونی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد. این تیم که در جدول رده‌بندی فیفا در جاسگاه پانزدهم قرار دار، امسال برای ششمین دوره پیاپی و در مجموع چهاردهمین دوره در جام جهانی حاضر می‌شود.

انگسلتان تنها در سال ۱۹۶۶ قهرمان جام جهانی شد و در حضور‌های بعدی خود تنها به نیمه نهایی رسیده است.

۲۳ بازیکن تیم فوتبال انگلستان، باتجربه‌ترین فوتبالیست‌های شرکت کننده در میان کشورهای شرکت کننده در جام جهانی است.

آگهی

هری مگ‌وایر بازیکن تیم لستر سیتی از چهره‌های جوان تیم ملی فوتبال انگلستان است.

گرت ساوتگیت، بازیکن سابق تیم میدلز برو مربی تیم ملی انگلستان است که خود در ۵۷ بازی ملی این تیم شرکت کرده است.

شعار «پیروزی را برایمان به ارمغان بیاورید» تیم فوتبال انگلستان به سرود ملی بریتانیا اشاره دارد. در این سرود گفته می‌شود: «خداوند نگاه‌دار جلال ملکه ما باشد/ عمر ملکه زیاد باشد/ ...پیروزی برایمان به ارمغان آور/ شادی و عظمت/ ساطنت او بر ما طولانی باد/ خدا ملکه را حفظ کند.»

انگلستان در اولین دیدار خود در چارچوب جام جهانی روسیه، ۱۸ ژوئن به مصاف تیم تونس خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

آگهی
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انگلستان با حذف کلمبیا به دور بعد جام‌جهانی صعود کرد

انگلیس با ۶ گل پاناما را درهم کوبید

خط و نشان بلژیک با پیروزی پرگل مقابل پاناما