تجاوز به دختر افغان در خمینی‌شهر تایید شد

تجاوز به دختر خردسال افغان در خمینی‌شهر اصفهان
تجاوز به دختر خردسال افغان در خمینی‌شهر اصفهان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران رخداد تجاوز به دختر افغان در خمینی‌شهر اصفهان را تایید کرد.

آگهی

رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران رخداد تجاوز به دختر افغان در خمینی‌شهر اصفهان را تایید کرد.

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه(میزان) به نقل از احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران خبر داد که نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی این دختر خردسال افغان، نشان دهنده وقوع تجاوز است.

پیش از این احمد خسروی وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان از تعیین بازپرس ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده کودک آزاری دختر افغان در خمینی شهر خبرداده بود.

این مقام قضایی ضمن اعلام این امر که افرادی در این رابطه برای تحقیقات احضار و متهمان چهره نگاری شده‌اند، ادعای تجاوز گروهی به این دختر خردسال را رد کرده بود.

اشاره او به ادعای رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی ایران بود که ۹ روز پیش به خبرگزاری ایلنا اعلام کرده بود، این دختر خردسال توسط سه مرد ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:تجاوز به دختر خردسال افغان در خمینی شهر

صبح چهار‌شنبه ۹ خرداد ۹۷ دختر ۵ ساله افغان در شهرستان خمینی‌شهر توسط مردی ربوده شد و در یک خرابه نزدیک منزل این دختر خردسال مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و رها شد. مرد متجاوز بلافاصله از محل متواری و دختر بچه توسط یک رهگذر به خانواده‌اش تحویل داده شد.

مقام‌های ایران این خبر را روز شنبه ۱۲ خردادماه تایید کردند.

بیشتر بخوانید:تجاوز به دختربچه افغان؛ سفیر افغانستان در ایران مأمور پیگیری شد

در پی انتشار این خبر، وزیر خارجه افغانستان سفیر این کشور در ایران را مأمور پیگیری این حادثه کرد. نصیر احمد نور، سفير افغانستان در تهران یادداشت دیپلماتیک سفارت افغانستان را به وزارت خارجه ایران تسلیم کرد.

همچنین مسعود فریادی، مسئول امور حوادث و زندانیان سفارت افغانستان در تهران نیز در گفتگو با صدای افغان تاکید کرد که سفارت این موضوع را از طریق مراجع قضایی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پیگیری می‌کند.

این نخستین بار نیست که یک دختر افغان در ایران مورد تجاوز قرار می‌گیرد. پیش از این نیز آزار جنسی و قتل یک کودک ۶ ساله افغان در مشهد خبرساز شده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بردگی جنسی زنان به دست داعش در افغانستان

حکم تجاوز مرد‌ نابینا به دختر ۱۳ ساله؛ هزاران نفر عزل قاضی را می‌طلبند

عفو بین‌الملل: جمهوری اسلامی از تجاوز به عنوان ابزار سرکوب معترضان «زن، زندگی، آزادی» استفاده کرد