ترزا می: اهمیت رای نمایندگان درباره برکسیت پیام ارسالی به بروکسل است

ترزا می: اهمیت رای نمایندگان درباره برکسیت پیام ارسالی به بروکسل است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجلس عوام بریتانیا در روزی سرنوشت ساز درباره ادامه مذاکرات برکسیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تصمیم گیری خواهد کرد.

آگهی

مجلس عوام بریتانیا امروز در یک جلسه مهم درباره ادامه مذاکرات برکسیت و قابلیت های دولت محافظه کار ترزا می در این چالش مهم پیش روی این کشور شرکت تصمیم گیری خواهد کرد.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا در اولین واکنش به جلسه امروز گفت که رای نمایندگان با توجه به پیامی که به بروکسل ارسال خواهد شد ارزشمند است. به گفته نخست وزیر بریتانیا هر تصمیمی از سوی مجلس عوام که اولویت های دولت را کم ارزش بشمارد و نادیده بگیرد می تواند به سخت تر شدن مذاکرات برکسیت دامن بزند.

یکی از نقاط ضعف دولت محافظه کار بریتانیا و شخص نخست وزیر نشات گرفته از اختلافات درون حزبی اعضا و مقامات دولت محافظه کار بریتانیا است. مثال ملموس آن مواضع وزیر خارجه بریتانیا در این زمینه است. بوریس جانسون بتازگی گفته است اگر دونالد ترامپ مامور حل برکسیت بود شاید امروز مذاکرات سمت و سوی مشخصی داشت و به نتیجه رسیده بود.

تنها چند ماه دیگر به جدایی کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا، برکسیت، مانده است و ترزا می نخست وزیر دولت محافظه کار تحت شدیدترین فشارها از سوی هم حزبی های خود است.

مذاکرات برکسیت هرچند ادامه دارند اما هنوز دولت بریتانیا به خواست های اتحادیه اروپا در بسیاری ازموارد تن نداده است و به همین دلیل پیشرفت چشم گیری در دور دوم و نهایی مذکرات ایجاد نشده است. این در حالی است که تنها ۲۹۲ روز به پایان مهلت بریتانیا برای خروج نهایی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت