ایتالیا پناهجویان کشتی آکواریوس را روانه اسپانیا می‌کند

ایتالیا پناهجویان کشتی آکواریوس را روانه اسپانیا می‌کند
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز گذشته دولت اسپانیا اعلام کرد که این کشور به کشتی آکواریوس اجازه پهلوگیری خواهد داد.

آگهی

دولت ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرد که فورا به کشتی سازمان پزشکان بدون مرز که حامل بیش از ۶۰۰ پناهجو است غذا خواهد رساند و سپس مسافران آن را به دو کشتی ایتالیایی منتقل می‌کند تا به سوی بندر والنسیا در اسپانیا بروند.

دولت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرده بود این کشور به کشتی آکواریوس اجازه پهلوگیری خواهد داد. اما مسئولان این کشتی گفته بودند که به دلیل خطرات سفر طولانی دریایی نمی‌توانند به اسپانیا بروند. به گفته مسئولان کشتی نامساعد بودن هوا و موج‌های دو متری دریا ممکن است جان سرنشین‌ها را به خطر بیاندازد. 

دو روز پس از سرگردانی کشتی آکواریوس که بیش از ۶۰۰  مهاجر آفریقایی تبار را از آبهای مدیترانه نجات داده است هنوز سرنوشت و مقصد این کشتی روشن نشده است.

همچنین روز سه شنبه رئیس شورای اجرایی جزیره کورس فرانسه پیشنهاد کرده بود این جزیره حاضر است کشتی آکواریوس را در بندر کورسیکا بپذیرد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نجات پناهجویان از سوی کشتی آکواریوس در روز نهم ژوئن. عکس از رویترز

ایتالیا دو روز پیش اعلام کرده بود بنادر خود را به روی این کشتی می‌بندد و از مالت خواسته بود تا این مهاجران را بپذیرد. اما مالت هم با رد این درخواست، ایتالیا را مسئول پذیرش این پناهجویان دانست.

شرایط پناهجویان در این این کشتی مساعد نیست و آنها نیاز به لباس بیشتر و پتو دارند و اوضاع از وقتی هوا رو به تاریکی رفته وخیمتر شده است.

تنش میان پناهجویان افزایش یافته و در چند ساعت گذشته ۳ بار دعوا به پا شده است. سازمان پزشکان بدون مرز روز دوشنبه اعلام کرد که ذخیره غذای این کشتی تنها تا یک روز دیگر کفاف تغذیه مسافران آن را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی بندر سِت فرانسه برای پذیرفتن کشتی مهاجران

کمک یک اسپانیایی به مهاجرانی که با تهدید اسلحه مجبور به ترک قایق در میان امواج دریا شده بودند

مهاجران غیرقانونی رکورد هفده ساله ورود به جزایر قناری اسپانیا را شکستند