اولین سالگرد فاجعه آتش‌سوزی گرنفل؛ برج سوخته به رنگ سبز درآمد

اولین سالگرد فاجعه آتش‌سوزی گرنفل؛ برج سوخته به رنگ سبز درآمد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در این آتش‌سوزی بزرگ ۷۲ تن کشته‌ و بسیاری بی خانمان شدند. در مدت بزرگداشت، مردم برای خانواده‌های قربانیان این حادثه گل رز سفید هدیه دادند، مراسم نکوداشت برگزار کردند و لاشه باقیمانده ساختمان گرنفل در بامداد روز پنجشنبه ۱۴ ژوئن به رنگ سبز درآمد.

آگهی

لندن از چهارشنبه ۱۳ ژوئن تا جمعه ۱۵ ژوئن شاهد برگزاری مراسم اولین سالگرد فاجعه آتش‌سوزی برج گرنفل خواهد بود.

در این آتش‌سوزی بزرگ ۷۲ تن کشته‌ و بسیاری بی خانمان شدند. در یکی از مراسم‌های بزرگداشت مردم برای خانواده‌های قربانیان این حادثه گل رز سفید هدیه دادند، مراسم نکوداشت برگزار کردند و ساختمان‌ سوخته در بامداد روز پنجشنبه ۱۴ ژوئن به رنگ سبز درآمد.

ساعت ۱ و نیم بامداد در کلیسای سنت کلمنت مراسمی برای قربانیان برگزار و نام هر یک از آنها نیز خوانده شد. در کلیسای دیگری نیز ۷۳ کبوتر به یاد قربانیان در بیرون محوطه کلیسا آزاد شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
راهپیمایی به یاد قربانیان برج گرنفلرویترز

یکی از خانواده‌های قربانیان می‌گوید دلیل رها کردن ۷۳ کبوتر به جای ۷۲ این است که یکی از آنها به یاد کشته شدگان ناشناخته و مفقود شده آزاد شد.

چهاردهم ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در ساعت ۱۲:۵۴ دقیقه شب نخستین تماس با اورژانس لندن برای آتش سوزی در برج ۲۴ طبقه گرنفل برقرار شد. حریق خیلی زود گسترده شد و طبقات بسیاری را در بر گرفت. دوربین‌ها شاهد تصاویر ساکنانی بود که خود را از طبقات بالای این برج پرتاب می‌کردند.

رویترز
تصویر داخل یکی از آپارتمان‌های برج گرنفلرویترز

یکی از ساکنان محله می‌گوید: «من تا هفته‌ها نمی‌توانستم بخوابم و هربار که چشمم را می‌بستم تصویر کودکان پشت پنجره‌ها جلوی چشمانم بود.»

بعد از ظهر روز پنج شنبه نیز مراسمی شامل راهپیمایی سکوت در نزدیکی برج برگزار می‌شود.

۵۲ خانواده از ساکنان سابق این برج که در این حریق خانه‌های خود را از دست دادند در محل اسکان موقت هستند و ۸۳ خانوار در خانه‌های دائمی اسکان داده شدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویر درون برج سوخته گرنفل

آتش‌سوزی برج گرنفل؛ تجمع‌کنندگان در شهرداری لندن خواستار اجرای عدالت شدند

پناهنده سوری؛ اولین قربانی کشف هویت شده آتش‌سوزی گرنفل