نظامیان تحت حمایت ترکیه در عفرین، اموال غیرنظامیان را غارت کرده‌اند

نظامیان تحت حمایت ترکیه در عفرین، اموال غیرنظامیان را غارت کرده‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیدبان حقوق بشر می‌گوید شورشیان تحت حمایت ترکیه، در عفرین بعد از حملات خود، اموال غیرنظامیان را غارت کرده‌اند.

آگهی

دیدبان حقوق بشر در گزارشی مدعی است، شورشیان تحت حمایت ترکیه در حملات ماه مارس به عفرین در سوریه اموال غیرنظامیان را نابود و غارت کرده‌اند.

سازمان ملل متحد می‌گوید بیش از ۱۳۷ هزار نفر به دلیل حملات ترکیه به عفرین آواره شده‌اند.

دیدبان حقوق بشر که این گزارش را بعد از مصاحبه با افرادی که در عفرین زندگی می‌کنند منتشر کرده می‌گوید: «نیروهای تحت حمایت ترکیه، اهالی عفرین را به زور به مناطق دیگر فرستاده‌اند و محل کسب و کار آنها را بدون پرداخت مبلغ، تصرف کرده‌اند.»

یکی دیگر از اهالی عفرین که در زمینه عکاسی فعالیت می‌کرده است به دیدبان حقوق بشر گفته است: «دو استودیو عکاسی من در آتش سوخته است و یکی دیگر هم به قصابی تبدیل شده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدبان حقوق بشر می‌گوید: «طبق قوانین جنگ، هرنوع غارت یا اجبار به ترک محل زندگی و همچنین تصرف محل کسب و کار بخش خصوصی ممنوع است و نوعی جرایم جنگی به شمار می‌رود. همچنین قوانین جنگ، هر گونه تخریب اموال غیرنظامیان که توجیه و ضرورت نظامی ندارد را ممنوع می‌خواند.»

این سازمان حقوق بشری همچنین می‌گوید: «صاحبان کسب و کار و همچنین افرادی که به اموالشان صدمه وارد شده است، باید خسارت‌هایشان جبران شود.»

دیدبان حقوق بشر همچنین می‌گوید ارتش آزاد سوریه از خسارت دیدگان خواسته تا شکایات خود را در مقر این گروه نظامی در عزاز طرح کنند.

گفتنی است گروه شورشی احرار الشرقی که مورد حمایت ترکیه است هرگونه اتهام برای خسارت وارد کردن به اموال عمومی و غیرنظامیان را رد کرده و مدعی شده چند نفری که در این اقدامات خرابکارانه نقش داشته‌اند را دستگیر کرده است.

مقامات ترکیه هم در ماه مارس گفته‌اند که به اتهامات غارت و تصرف اموال عمومی به دقت بررسی می‌کنند و تلاش خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند، عفرین اماده و مهیای بازگشت ساکنانش به این شهر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشروی سربازان ترکیه به سوی مواضع پ‌کا‌کا در شمال عراق

تظاهرات در شهرهای اروپا برای محکومیت تهاجم نظامی آنکارا به عفرین

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد