پاپ: سقط جنین پس از آزمایشات پزشکی مانند اصلاح نژادی نازی‌ها است

پاپ: سقط جنین پس از آزمایشات پزشکی مانند اصلاح نژادی نازی‌ها است
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پاپ فرانسیس، سقط جنین پس از آزمایش‌های تشخیص بیماری جنین پیش از تولد را با تلاش ناز‌ی‌ها جهت از بین بردن «ضعیف ترین‌ها» و ساختن «نژاد خالص» مقایسه کرد و آن را اصلاح نژادی با «دست‌کش های سفید» خواند.

آگهی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان سقط جنین پس از آزمایش‌های تشخیص بیماری جنین را با تلاش ناز‌ی‌ها جهت از بین بردن «ضعیف ترین‌ها» و ساختن «نژاد خالص» مقایسه کرد و آن را اصلاح نژادی با «دست‌کش های سفید» خواند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه طی سخنرانی طولانی برای انجمن «خانواده ایتالیایی» گفت:‌ «کودکان طبق خواست خداوند باید همان‌طور که هستند و همانگونه که خدا آنها را فرستاده است پذیرفته شوند حتی اگر در زمان تولد بیمار باشند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
حضور پاپ فرانسیس در میان مردم حاضر در میدان سنت پیتر واتیکانرویترز

پاپ فرانسیس درباره سقط جنین و آزمایشات پیش از تولد برای تشخیص بیماری و ناهنجاری‌های جنین گفت:‌ «اولین فکر پس از این آزمایشات این است که آیا باید از شر آن خلاص شویم؟ کودک را بکشیم؟ برای زندگی راحت تر یک جان بی گناه از بین می‌رود.»

وی با مقایسه این عمل با پاکسازی نژادی نازی ها گفت: «من این را با درد می‌گویم. در قرن گذشته تمام جهان به خاطر آنچه نازی ها برای پاکسازی نژاد انجام دادند شرمگین بودند و امروز ما همان کار را با دست‌کش‌های سفید انجام می دهیم.»

در پروژه اصلاح نژادی نازی‌ها جهت پرورش نسل برتر، صدها هزار نفر به اجبار عقیم شدند و ده‌ها هزار تن برای پاکسازی نژاد از افراد دارای معلولیت فیزیکی و ذهنی کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایکوبی آرژانتینی‌های مخالف سقط جنین پس از تصمیم مجلس سنا

سنای آرژانتین در آستانه رای تاریخی درباره سقط جنین

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟