با اعمال سیاست مهاجرتی تازه ترامپ ۲ هزار کودک از خانواده‌هایشان جدا شدند

سیاست مهاجرتی ترامپ و جداشدن ۲ هزار کودک از والدین
سیاست مهاجرتی ترامپ و جداشدن ۲ هزار کودک از والدین Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است در جریان شش هفته برخورد با مهاجران غیرقانونی در جنوب این کشور در مرز مکزیک، حدود ۲ هزار کودک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

آگهی

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است که در جریان شش هفته برخورد با مهاجران غیرقانونی در مرز جنوب این کشور با مکزیک، حدود ۲ هزار کودک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

طبق آمار دقیق در مقطع زمانی حدفاصل ۱۹ آوریل تا ۳۱ مه، ۱۹۹۵ کودک زیر سن قانونی از ۱۹۴۰ بزرگسال کفیل خود به دلایل ورود غیرقانونی، نقض قوانین مهاجرتی و یا جرائم احتمالی ارتکابی توسط والدین جدا شده‌اند.

طبق اعلام جف سشنز، دادستان ایالات متحده، با اجرای سیاست جدید « مدارای صفر»، وزارت امنیت داخلی تمام پرونده‌های ورود غیرقانونی را به واحد تعقیب جنایی ارجاع می‌دهد.

مطابق قوانین آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدین متهم‌شان ممنوع است و به همین سبب از زمان آغاز عملیاتی شدن طرح، جداسازی کودکان از آغوش‌ پدرومادرهایشان به طور مکرر رخ داده است و اعتراض سازمان ملل، گروه‌های مدافع حقوق مهاجرین، سازمان‌های حامی حقوق کودکان و گروه‌های وابسته به کلیساها را برانگیخته است. بحث‌ها اکنون به کنگره آمریکا نیز کشیده شده است.

بیشتر بخوانید:

عکس از رویترز
منتقدان می‌گویند جف سشنز دادستان آمریکا در توجیه سیاست مهاجرتی جدید به آیات انجیلی استناد کرده است که پیشتر برای توجیه برده‌داری استفاده می‌شده‌اندعکس از رویترز

جف سشنز دادستان آمریکا روز پنج‌شنبه گفته بود سیاست‌های جدید مردم را از به خطر انداختن کودکانشان باز می‌دارد، درحالی که این «لابی درهای باز» در کنگره است که با تشویق مردم به دست زدن به سفر مهاجرتی پرمخاطره کودکان را به خطر انداخته است.

آقای سشنز در این سخنرانی و در تائید سیاست تازه مهاجرتی، آیه‌ای از انجیل را خواند که اشاره داشت «همه باید از قدرت مافوق تبعیت کنند». منتقدان می‌گویند این آیه در گذشته عموما برای توجیه برده‌داری مورد استناد قرار می‌گرفته است.

متقاضیان پناهندگی که خود را به دفاتر رسمی مرزی آمریکا معرفی کنند معمولا از خانواده جدا نمی‌شوند و این مسئله عمدتا مختص پناهجویان غیرقانونی است که پس از بازداشت، کودکان آن‌ها در اردوگاهی سرپوشیده اسکان داده می‌شوند. این مسئله در زمان دولت پیشین آمریکا به میزان کمتر اعمال می‌شد، با این حال با سیاست جدید جرم‌انگاری مهاجران افزایش یافته است و با جداسازی کودکان از والدین متهم، سرپرستی آنان به وزارت سلامت و بهزیستی واگذار می‌شود.

باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۴ گفته بود نظام مهاجرتی این کشور شکست خورده است و این امری است که همگان از آن مطلع هستند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جیمی کارتر: آمریکا جایگاه خود را به عنوان حامی حقوق بشر در دنیا از دست داده است

مخالفت سنا با لایحه اصلاح قانون مهاجرت دولت ترامپ

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد