دستور جدید ترامپ: تشکیل نیروی فضایی ارتش آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه دستور تشکیل شاخه ششم ارتش این کشور را با هدف تامین سلطه آمریکا بر فضا صادر کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه دستور تشکیل شاخه ششم ارتش این کشور را با هدف تامین سلطه آمریکا بر فضا صادر کرد.

آقای ترامپ پیش از حضور در جلسه شورای ملی فضایی آمریکا گفت که صرف حضور آمریکا در فضا کافی نیست بلکه آمریکا باید بر فضا سلطه داشته باشد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که برای تحقق هدف سطله بر فضا باید شاخه جدید ارتش آمریکا جدای از نیروی هوائی ولی همطراز آن شکل بگیرد. به گفته آقای ترامپ این شاخه جدید نیروی فضایی خواهد بود. آقای ترامپ همچنین یک دستورالعمل مربوط به مدیریت ترافیک فضا را امضاء کرد.

این موارد آخرین اقدامات دولت او برای افزایش اکتشافات فضایی ایالات متحده بوده است.

به گفته مقامات سازمان فضایی آمریکا (ناسا) ایالات متحده قصد دارد تا طی سال آینده فضانوردان رباتیک را به فضا ارسال کند. بر اساس این اعلان، این پروژه با همکاری شرکت‌های خصوصی که هنوز انتخاب نشده‌اند، انجام خواهد شد.

بدین ترتیب این اولین بار پس از ۱۹۷۲ خواهد بود که فضانوردان بار دیگر به ماه ارسال خواهند شد.

بیشتر بخوانید:کشف جدید ناسا: شرایط حیات در مریخ وجود داشته است

در ماه دسامبر گذشته، آقای ترامپ دستورالعمل دیگری را امضاء کرد که به فضانوردان اجازه می‌دهد تا با هدف تکمیل انجام ماموریت اعزام به مریخ، بار دیگر بر ماه قدم بگذارند. او ماه گذشته نیز به دولت دستور داد تا مقررات مربوط به پروازهای فضایی تجاری را بررسی کنند.

آمریکایی‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ میلادی بر ماه فرود آمدند، اقدامی که بر اساس برنامه جان اف کندی، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۱۹۶۱ میلادی و به منظور پایان دادن به رقابت فضایی ده ساله میان مسکو و واشنگتن طراحی شده بود.

از آن به بعد، تلاش‌های ایالات متحده در زمینه اکتشافات فضایی در ماه بر ارسال فضاپیماهای فاقد سرنشین متمرکز شده ولی طی این سال‌ها روسای جمهوری آمریکا بارها از لزوم ارسال دوباره فضانوردان به ماه و حتی ایجاد شرایط ارسال مهاجر به فضا سخن گفته‌اند.

جوروج دبیلو بوش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۴ گفته بود که تا سال ۲۰۲۰ انسان دوباره باید به ماه قدم بگذارد. باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا هم در سال ۲۰۱۶ گفته بود که ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ انسان ها را به مریخ خواهد فرستاد.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا، در عین حال، عضو معاهده فضای ماورای جو است که مانع از گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در فضا می‌شود و حضور در فضا را برای صرفا در چارچوب اهداف صلح‌آمیز مجاز می‌داند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاوشگر اسرائیلی روی ماه می‌نشیند

رهبر نخستین کشور فضایی جهان رسما آغاز به کار کرد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم