ترامپ از سیاست جدا کردن کودکان از والدین مهاجر دفاع کرد

ترامپ از سیاست جدا کردن کودکان از والدین مهاجر دفاع کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ی

آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از رویکرد سخت‌گیرانه مهاجرتی این کشور و جدا کردن کودکان از والدین در مرزها، دفاع کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای ترامپ با تاکید بر وفای خود به وعده انتخاباتی‌اش مبنی بر توقف مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده گفت: «از آنجا که نمی‌شود بچه‌ها را با همراهان بزرگسالشان به زندان فرستاد، مجبوریم آن‌ها [کودکان] را از بزرگ‌ترها جدا کنیم.»

دولت آمریکا اعلام کرده است از پنجم ماه مه، یعنی زمان اجرای رویکرد «مدارای حداقلی» با پناهجویان تا نهم ژوئن، ۲۳۴۲ کودک را از سرپرستانشان جدا کرده است. 

انتشار تصاویر گریان و صدای ضجه کودکانی که از والدینشان جدا شده اند، انتقادهای گسترده‌ای را نه تنها در میان مخالفان سیاسی دونالد ترامپ بلکه در حزب جمهوری‌خواه هم در پی داشته است. 

دونالد ترامپ با اشاره به حمایت گسترده بخش اعظم شهروندان آمریکایی از سخت‌گیری بیشتر در مساله مهاجرت، از هم حزبی‌هایش که در کنگره اکثریت را در دست دارند خواست تا به سرعت به لایحه اصلاح قوانین مهاجرت و ساخت دیوار در مرز با مکزیک رای دهند. 

جف سشنز: کار ما شباهتی به آلمان نازی ندارد

جف سشنز، وزیر دادگستری ایالات متحده با حضور در یک برنامه تلویزیونی شبکه فاکس نیوز، مقایسه جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدین در آمریکا با آلمان نازی را «مبالغه آمیز» توصیف کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای سشنز با انتقاد از موج اعتراض‌ها نسبت به شباهت رویکرد جدید دولت آمریکا و نازی‌ها گفت: «واقعا مبالغه است. در آلمان نازی، آن‌ها (نازی‌ها) تلاش می‌کردند تا یهودیان را از کشور خودشان اخراج کنند.» وی با دفاع مجدد از «مدارای حداقلی» با مهاجران غیرقانونی افزود: «این نگرانی‌ها جدی هستند و ما باید به آن‌ها فکر کنیم و جواب بدهیم...می‌خواهیم به افرادی که شرایطش را دارند، حق پناهندگی بدهیم.»

جدا کردن فرزندان مهاجران از مادران، واکنش تند بسیاری از چهره‌های سیاسی و به‌ویژه بانوان اول سابق ایالات متحده را در پی داشت: میشل اوباما، هیلاری کلینتون، لورا بوش و روزالین کارتر، به شدت از این اقدام انتقاد کرده بودند. حتی ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ هم که به انفعال در امور سیاسی مشهور است گفته بود از دیدن صحنه‌های جدایی فرزندان از خانواده‌ها متنفر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا؛ ۱۱ کودک گرسنه در منطقه‌ای بیابانی در نیومکزیکو پیدا شدند

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت