شهروندان آمریکایی‌ مالک تقریبا نیمی از اسلحه‌ جهان هستند

شهروندان آمریکایی‌ مالک تقریبا نیمی از اسلحه‌ جهان هستند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

۴۶ درصد سلاح های گرم جهان در مالکیت شهروندان ایالات متحده است بنابراین به ازاری هر ۱۰۰ آمریکایی ۱۲۰ اسلحه وجود دارد این در حالی است که در یمن و در وضعیت جنگ و درگیری به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۳ اسلحه وجود دارد.

آگهی

جمعیت ایالات متحده آمریکا چهار درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد اما شهروندان این کشور تا پایان سال ۲۰۱۷ مالکیت ۴۶ درصد از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح جهان را در اختیار دارند.

پروژه تحقیقات جهانی «سلاح‌های کوچک»(The Small Arms Survey) در ژنو بر اساس آخرین پژوهش خود اعلام کردند که بیش از یک میلیارد سلاح گرم در جهان وجود دارد که ۸۵ درصد آن در دست شهروندان غیر نظامی و باقیمانده در اختیار ارتش‌ها و نیروهای انتظامی است.

شمار صاحبان اسلحه در جهان در سال ۲۰۱۷ به ۸۷۵ میلیون نفر رسید که نسبت به سال ۲۰۰۶ به میزان ۲۰۷ میلیون نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

۴۶ درصد سلاح های گرم جهان در مالکیت شهروندان ایالات متحده است بنابراین به ازای هر ۱۰۰ آمریکایی ۱۲۰ اسلحه وجود دارد، این در حالی است که در یمن و در وضعیت جنگ و درگیری به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۳ اسلحه وجود دارد.

ارون کارپ، پژوهشگری که در این تحقیقات مشارکت کرده است گفت که بزرگترین عامل رشد میزان مالکیت اسلحه، مالکیت سلاح توسط غیرنظامیان در ایالات متحده است. وی در گفتگو با خبرنگاران افزود که شهروندان این کشور هر سال حدود ۱۴ میلیون سلاح جدید وارداتی را خریداری می‌کنند.

آقای کارپ می‌گوید اینکه مردم آمریکا به چه دلیل اسلحه گرم می‌خرند بحث دیگری است اما مهمتر این است که آنها می‌خرند چون اجازه دارند بخرند و بازار آمریکا در فروش سلاح بسیار آسان‌گیر است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ دست‌کم ۶ نفر از جمله یک زن باردار در تیراندازی‌ ایندیاناپولیس آمریکا

چین در اولین فرصت به معاهده بین‌المللی تجارت تسلیحات می‌پیوندد

تیراندازی در ایالت مریلند آمریکا ۴ کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت