سودای جدید نتانیاهو: تشکیل ارتش جهانی امنیت سایبری

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل Copyright عکس: رویترز
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه از تمام دولت‌های جهان خواست تا به ارتش امنیت سایبری بپیوندند.

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه از تمام دولت‌های جهان خواست تا به ارتش امنیت سایبری بپیوندند.

نخست وزیر اسرائیل که در جریان برگزاری همایش امنیت سایبری در دانشگاه تل آویو سخن می‌گفت، به تمام دولت های جهان هشدار داد که اگر در پیوستن به این نیرو تعلل کنند، حملات سایبری به زودی به تهدیدی علیه پروازهای هواپیماهای نظامی و غیرنظامی بدل خواهد شد.

آقای نتانیاهو همچنین مقوله امنیت سایبری را دارای فرصت‌های کسب و کار قابل توجهی دانست و خبر داد که اسرائیل موفق شده تاکنون ۲۰ درصد از سهم مجموع سرمایه گذاری‌های جهانی در این حوزه را به خود اختصاص دهد.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که در دنیایی که به سرعت در حال پیشرفت است، خطوط هوايی مسافربری و نظامی کشورش همواره در معرض تهدیدهای روز افزون سایبری قرار خواهند داشت.

با وجود این که حمله‌های سایبری از طریق مرکزی واقع در شهر جنوبی بیرشبا به طور مدام توسط نیروهای امنتی سایبری اسرائیل رصد می‌شود، آقای نتانیاهو تصریح کرد که این مرکز راه‌حل قابل اتکاء و نهایی برای آسودگی خاطر از تهدیدهای سایبری محسوب نمی‌شود.

بر این اساس او به تمامی دولت‌های جهان پیشنهاد کرد تا برای مقابله با تهدیدهای سایبری تروریست‌ها و خرابکاران که به زعم او آزمون پیش روی تمدن ما محسوب می‌شود، نیروهای دفاعی خود را با هم متحد کنند.

همزمان با این که سخنرانی آقای نتانیاهو به این قسمت خود رسید، ناگهان چراغ‌های هشدار سالن سخنرانی شروع به روشن و خاموش شدن کرد و صدای دومی اعلام کرد که در پی حمله سایبری یک گروه ایرانی حساب بانکی تمام حضار در سالن مسدود شده و اطلاعات شخصی آنها با دشمنان آنها به اشتراک گذاشته شده است.

سپس نخست وزیر اسرائیل گفت که صادرات سایبری این کشور در سال گذشته میلادی ۳.۸ میلیارد دلار بوده و این کشور در میدان این رزم جهانی علیه تهدیدهای سایبری، ۲۰۰ برابر حد و وزن خود در حال مبارزه است.

مرکز سایبری بیرشبا با همکاری ارتش اسرائیل بدل به یک مرکز تحقیقات و توسعه با نگاه تجاری شده است ولی برخی کارشناسان معتقدند که همین امر موجب تحمیل ریسک نظامی به کسب و کار امنیت سایبری می‌شود.

با این وجود آقای نتانیاهو در پایان سخنرانی خود خاطر نشان کرد که من حاضر به پذیرش این ریسک هستم چون که فکر می‌کنم رشد امنیت سایبری در گروه مشارکت چندجانبه و پذیرش توامان فعالیت امنیت سایبری به عنوان یک کسب و کار است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دعوای توییتری کوربین و نتانیاهو بر سر یک عکس

پیامد حملات سایبری روسیه به ایالات متحده

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟