افزایش شمار قربانیان خشونت ها در نیکاراگوئه؛ تعداد کشته شدگان از ۲۰۰ نفر گذشت

افزایش تعداد قربانیان خشونت ها در نیکاراگوئه
افزایش تعداد قربانیان خشونت ها در نیکاراگوئه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موج اعتراض ها در نیکاراگوئه که ابتدا به بهانه مخالفت با اطلاح قانون تامین اجتماعی آغاز شده بود به تدریج دانیل اورتگا، رئیس جمهوری و روزاریو موریلو، همسر و معاون اول وی را هدف قرار داد.

آگهی

تظاهرات ضد دولتی در نیکاراگوئه که طی روزهای گذشته با تنش و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی همراه بوده، جان بیش از دویست نفر را گرفته است.

کمیسون حقوق بشر بین قاره ای در آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به اینکه تنها در روز ششم ژوئن پانصد تن از مخالفان دولت در نیکاراگوئه دستگیر و روانه زندان شده اند، تصریح کرده که «اقدامات سرکوبگرانه در این کشور تا روز سه شنبه گذشته دست کم ۲۱۲ کشته و بیش از یکهزار مجروح برجای گذاشته است.»

این نهاد حقوق بشری با استناد به گزارشی یکصد صفحه ای که روز جمعه در نشست فوق العاده شورای دائمی سازمان کشورهای آمریکایی در واشنگتن مطرح شد در بیانیه خود تاکید می کند که «هدف خشونت و سرکوب دولتی که با ماهیت بازدارندگی در نیکاراگوئه اعمال می شود منصرف کردن مردم از شرکت در تظاهرات و در نطقه خفه کردن تمایلات سیاسی اپوزیسیون است.»

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

کمیسیون حقوق بشر بین قاره ای همچنین از دولت نیکاراگوئه خواسته است برای حل این بحران بدنبال یافتن راه حلی دموکراتیک، مشروع و صلح آمیز باشد.

موج اعتراض ها در نیکاراگوئه که ابتدا به بهانه مخالفت با اصلاح قانون تامین اجتماعی آغاز شده بود به تدریج دانیل اورتگا، رئیس جمهوری و روزاریو موریلو، همسر و معاون اول وی را هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید:

معترضان خشمگین آقای اورتگا را به قبضه کردن قدرت و محدود کردن آزادی های اجتماعی و سیاسی متهم می کنند و خواستار برکناری وی از قدرت هستند. برگزاری انتخابات زودهنگام از جمله خواسته های اساسی اپوزیسیون است. این درحالیست که دانیل اورتگا که از سال ۲۰۰۷ قدرت را در دست دارد، نزدیکترین انتخابات آیندۀ این کشور را برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دربارۀ بحران مرگبار نیکاراگوئه چه می‌دانیم؟

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

جدی‌ترین بحران سیاسی طی ۱۴ سال زمامداری اوربان؛ مخالفان علیه دولت مجارستان تظاهرات کردند