بازداشت ده راستگرای افراطی به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به مسلمانان در فرانسه

بازداشت ده راستگرای افراطی به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به مسلمانان در فرانسه
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این گروه بنا داشته به چند امام جماعت تندرو، زن محجبه و شماری از زندانیان اسلامگرایی که آزاد شده‌اند حمله کند.

آگهی

اعضای یک گروه راستگرای افراطی فرانسوی که قصد داشت برای انتقام گیری از حملات انتحاری انجام سالهای اخیر در این کشور به شماری از مسلمانان حمله کند دستگیر شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از مقامات دادگستری این کشور این گروه که «کنش نیروهای عملیاتی» (Action des Forces opérationnelles) نام دارد بنا داشته است به چند امام جماعت تندرو، زنان محجبه و شماری از زندانیان اسلامگرایی که آزاد شده‌اند حمله کند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه در توییتی به این رویداد واکنش نشان داد و نوشت: «تعهد پایدار نیروهای امنیتی را می‌ستایم که هر روز در حال پاسداری از فرانسه دربرابر هرگونه عمل خشونت‌بار،‌ از هر سو هستند.»

بنابر اعلام یک منبع آگاه دستگیری این ده تن پس از یک عملیات تجسسی از سوی سرویس ضدتروریست فرانسه صورت گرفت. به گفته این منبع مظنونان قصد اجرای «برنامه‌ای خشونت بار علیه افراد مسلمان» را داشتند و افرادی را زیر نظر داشته‌اند و «به شکل مرتب در جلسات مرموز و مخفیانه شرکت داشته اند و درباره حمله به امامان جماعت، زندانیان اسلام‌گرای آزاد شده و زنان محجبه‌ در خیابان صحبت می‌کرده‌اند.»

این ده مرد که بین ۳۲ تا ۶۹ سال سن دارند و در پاریس و حومه آن زندگی می‌کردند عمدتا خانواده‌دار بوده و سابقه‌ اعمال خشنونت‌بار ندارند. همچنین رئیس این گروه یک عضو پلیس سابق پلیس ملی فرانسه بوده است.

همچنین مارین لوپن دبیر حزب راستگرای افراطی «جبهه ملی» فرانسه نیز از اعلام خبر این دستگیری و توقف عملیات تروریستی احتمالی ابراز خرسندی کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوزوو؛ استخدام مبلغ مذهبی در زندان ها برای ارشاد اسلامگرایان رادیکال

نشست رهبران احزاب راست افراطی اروپا در پراگ

معمای انفجارهای دورتموند، حرکتی ضد فاشیستی یا اسلامگرایی افراطی