هنگامه شهیدی بازداشت شد

هنگامه شهیدی بازداشت شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانم شهیدی اولین بار در جریان اعتراض به نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و پیروزی محمود احمدی‌نژاد بازداشت شد.

آگهی

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز سه‌شنبه بازداشت شد.

بنا بر اعلام دادستانی تهران خانم شهیدی که تحت تعقیب قضایی بود، درنهایت در حالی که گفته می‌شود برای ناشناس ماندن ماسک بر چهره داشت، در جزیره کیش دستگیر و به زندان معرفی شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره علت و بازداشت هنگامه شهیدی و آخرین وضعیت پرنده قبلی وی گفت: «وی چند ماهی متواری بود و همان طور که در شبکه‌های مجازی می‌دیدم هر روز اهانت‌هایی آشکاری به دستگاه قضایی و مسئولینش می‌کرد. به جای این که خود را معرفی کند توییت‌های بسیار مجرمانه‌ای منتشر می‌کرد. امروز در جزیره کیش در حالی که مدعی بود تا تغییر مسئولان دستگاه قضایی خود را معرفی نخواهد کرد، دستگیر شد. این نشانه اقتدار پلیس ماست که به همه متهمان می‌گوید دست از اقدام مجرمانه بردارند، وی پرونده سنگین در دستگاه قضایی دارد. امیدواریم که زودتر به دادگاه ارسال شود.»

هنگامه شهیدی که از مشاوران مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی و در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ شمسی محسوب می‌شد، پیش از این نیز چند بار دستگیر شده بود و حتی یک بار نیز در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد.

خانم شهیدی اولین بار در جریان دستگیری‌های پس از اعتراض به نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و پیروزی دوبارۀ محمود احمدی‌نژاد بازداشت شد.

اتهامات خانم شهیدی چندان مشخص نیست و در زمان‌های مختلف اتهامات مختلفی از جمله شرکت در اجتماعات غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام، اهانت به رئیس جمهوری و همکاری با سایتهای آمدنیوز و روزآنلاین علیه او مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رضا خندان، همسر نسرین ستوده چند ساعت بازداشت شد

همسر نسرین ستوده از بازداشت وی خبر داد

حبس چندین ساعته خبرنگاران «فردای اقتصاد» و واکنش قوه قضائیه؛ فرضیه‌های مطرح چیست؟